Tej-árkartell Nagybritanniában
A brit versenyhivatal megállapította, hogy a négy nagy szupermarket és a tejtermelők összejátszottak egymással, hogy mesterségesen magas szinten tartsák a tejtermékek árát.
A fogyasztók becslések szerint 270 millió fonttal fizettek többet a tejért,
sajtárt és vajért az Asda, a Tesco, a Morrison és a Sainsbury's
szupermarketben. A magas árra vonatkozó összejátszásban a szupermárkat láncokon
kívül többek között a Dairy Crest és az Arla valamint a Wiseman tejfeldolgozó
vett részt. Az élelmiszerláncok közleményben cáfolták az összejátszást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >