Magazin: Fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságában a margarin

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 08. 23. 10:58

A margarin bolti eladása 2010. április–2011. márciusban értéket és mennyiséget tekintve 3-3 százalékkal csökkent, az előző hasonló időszakhoz képest. Többször változott a piaci pozíciója a legutóbbi években. A kereskedelem követi az alapanyag, a növényolaj árának hullámzása.Az éves piac mérete meghaladja a 21 milliárd forintot. Ezzel a margarin beletartozik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között a piacméret szerinti top tizenötbe.

A csészés és sütőmargarin a kiskereskedelem szempontjából fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében.

A korszerű főzés alapanyaga a margarin, amelynek forgalma a modern láncokban koncentrálódik.

A 400 négyzetméter feletti csatornák értékben mért piaci részesedése 66 százalékról 67-re emelkedett, éves összehasonlításban. Amíg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 36 százalék, addig a hipermarketé 1 százalékponttal emelkedett, 31 százalékra.

A kisebb, lakóhely közeli üzletek közül a 201–400 négyzetméteres szegmens piaci pozíciója romlott, 1 százalékponttal.

A margarin – szintén értékben mért – bolti eladásából a kiskereskedelmi márkák piaci részesedése 19-ről 18 százalékra változott tavaly.

Kapcsolódó cikkeink