FM: európai szintre kell emelni az élelmiszeripai vállalkozások nyomonkövetési rendszerét
Az élelmiszeripai vállalkozások nyomonkövetési rendszerét európai szintre kell emelni a nemzetközi szabványok korszerű, internet alapú, mobil technológiát alkalmazó megoldások magyarországi kiterjesztésével – mondta Laszlovszky Gábor, az Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszer-feldolgozási főosztályának vezetője.
A tárca pénteki közleménye szerint a nemzeti élelmiszer nyomonkövetési platform egyéves munkáját értékelő konferencián hozzátette: eredményes évet zárt a platform munkacsoportja. Az élelmiszerlánc-biztonsági stratégia és az élelmiszeripari fejlesztési stratégia egyaránt kiemelten kezeli az élelmiszerek nyomonkövetésének támogatását. A munkacsoport áttekinthető, hatékony és alapvetően automatizált nyomonkövetési módszertan kidolgozására törekszik. Fontos, hogy a termőföldtől az asztalig követhető módon és ellenőrizhetően biztonságos és jó minőségű élelmiszerek kerüljenek a családok asztalára – húzta alá.
A tárca tájékoztatása szerint a platform továbbra is várja a beszállítók, alapanyaggyártók és logisztikai szolgáltatók csatlakozását, hogy minden ellátásilánc-szereplő kellő súllyal tudja képviselni magát.
Kiemelik: az élelmiszerek esetleges szennyeződése esetén kulcsfontosságú, hogy annak forrása pontosan meghatározható legyen, ezáltal könnyen visszahívhatók legyenek a problémás termékek a forgalomból. A fogyasztók megbízható tájékoztatása és a termékinformációhoz való hozzájutás elősegítése is kiemelt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelés 10,4 százalékkal csökkent
2024 márciusában az ipari termelés volumene 10,4, munkanaphatástól megtisztítva 2,8…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a magyar mezőgazdaság versenyképességnek erősítése
A bankszektor és a mezőgazdaság szereplői között az erősödő bizalom,…
Tovább olvasom >Töretlen a fejlődés az agráriumban
A baromfiágazat a legversenyképesebb és egyben a legnagyobb koncentrációval rendelkező…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az előzetesen közölttel összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >