Flesch Tamás: az ősz még hozhat erősödést a turizmusban
A júliusi turisztikai adatok alapján úgy tűnhet, hogy a magyar turizmus nehéz időszakon megy keresztül, azonban a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke, Flesch Tamás optimista hangot ütött meg a Pénzcentrumnak adott interjújában. Szerinte a tengerparti nyaralások voltak a belföldi turizmus legfőbb riválisai, de a külföldi látogatók is ellensúlyozták a belföldi turizmus enyhe visszaesését.

Az ősz a konferenciák szezonja
Az adatok ugyan azt mutatják, hogy júliusban csökkent a belföldi vendégéjszakák száma az előző évhez képest, de Flesch Tamás szerint a külföldi látogatók itt is fontos szerepet játszottak. Kiemelte, hogy a balatoni szállodák esetében az emberek szívesebben utaztak a tengerpartra, hiszen most végre lehet. A balatoni szállodák mégis telházasak voltak a hétvégéken, ami azt mutatja, hogy nincs olyan súlyos helyzet, mint ahogyan az első pillantásra tűnhet.
A szakértő elmondta, hogy az ősz a rendezvények és konferenciák szezonja a szállodák számára, ami komoly plusz bevételeket hoz majd. Emellett az SZÉP-kártyára kapott béren kívüli juttatások hideg élelmiszerekre történő költésének engedélyezése sem okozott komoly problémát, és az infláció csökkenésével több pénz maradhat az emberek zsebében, amit esetleg pihenésre is fordíthatnak az év további részében.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a nyaralópiac: 37 százalékos drágulás fél év alatt
A lakáspiachoz hasonlóan a nyaralópiac is jelentős lendületet vett 2025…
Tovább olvasom >Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >