Amerikai cég rizst exportál Kínába
2019 júliusában kötött szerződést a kaliforniai Sun Valley Rice egy kínai importőrrel, és így ők az első amerikai cég, ami rizst ad el az ázsiai országnak – írja az origo.
„A kínai piacra nehéz belépni, évekig tilos volt az amerikai rizst árulni az országban” – nyilatkozta Betsy Ward, a USA Rice a nemzeti kereskedelmi szövetség elnöke.
A Scaramentóban található Sun Valley Rice családi vállalkozás közel 15 éve próbált betörni a kínai piacra. A LaGrande család már 1920 óta termeszt rizst, ám a Sun Valley Rice céget 2000-ben alapította Michael LaGrande, és fia, Kevin.
Rendszeresen utazunk Kínába, kiállításokon veszünk részt és találkozunk az iparági szereplőkkel. Ez egy elkötelezettség a családunktól”
– nyilatkozta Ken LaGrande az egyik alapító, s hozzátette, hogy a rizstermesztési régiójukon ugyanazt a közepes méretű és rövid szemű rizst termesztik, mint ami népszerű a kínai, japán és koreai konyhában.
A Sun Valley Rice évente 113 millió kilogramm rizst értékesít féltucat különböző fajtából. Ősztől kezdve pedig 40 ezer kilogramm Calrose rizst exportál Kínába a Dragon Ocean Hing csoporton keresztül.
A Sun Valley Rice közel kétszáz farmról gyűjti be terményét, aminek tíz százalék Kaliforniában található.
A cég végzi továbbá a rizsszemek szárítását, őrlését, csomagolását és a forgalmazását. Kínán kívül az Európai Unióba is exportálja termékét. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
India eltörli az előfőzött rizs exportadóját: jelentős hatás várható a nemzetközi piacokon
Az indiai kormány nemrég bejelentette, hogy eltörli az előfőzött rizs…
Tovább olvasom >Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás a Néprajzi Múzeumban
Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás kedden…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >