A Lidl sikerei összhangban vannak a kormány szándékaival

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 24. 11:45

Kiemelkedő eredményeket tudhat magáénak a Lidl a magyar termékek támogatásával kapcsolatban. Az áruházlánc a beszállítói program elindítása óta egyes szegmensekben már meg is haladta a célként kitűzött 60 százalékos magyar termékarányt: például az értékesített tejek 79 százaléka magyar, míg a friss tej 100 százalékban hazai termelőktől származik.

Lidl.tabla

A kormány elmúlt négy évének egyik legfontosabb célkitűzése az volt, hogy a termelők előtt megnyissa a magyar belső piacot. A Lidl összhangban a kormány szándékaival, nagyszabású programot indított a magyar termékek támogatására. A Lidl a magyar beszállítókért program célja, hogy az áruház növelje szortimentjében a magyar termékek arányát, emellett lehetőséget biztosítson a magyar termelőknek a külföldi piacon való megjelenésre is.

A program közel másfél év alatt számos területen pozitív eredményeket ért el, ami sok esetben meg is haladta a várakozásokat. Például a magyar tej értékesítése 20 százalékkal nőtt, míg az import tejé 16 százalékkal csökkent, ráadásul a Lidl kizárólag magyar friss tejet kínál a vásárlóinak.

A magyar borok is a kiemelt területekhez tartoznak, idén mintegy 800 ezer palack bort rendelt a Lidl mintegy 100 féle magyar borból, melyek jelentős része külföldi áruházakba is eljutott.

A Lidl nem csak a hazai áruházakban növeli a magyar termékek arányát, hanem lehetőséget biztosít a magyar termelőknek arra is, hogy külföldi áruházakba is eljussanak a termékeik. A program indulása óta 68 százalékkal bővül az exportált termékfajták száma, és mintegy 53 százalékkal több beszállító termékei jutnak el a nemzetközi piacra.

Kapcsolódó cikkeink