SB Díjátadó: Hétéves a Superbrands Magyarország – nyerteslistával
Idén hetedik alkalommal ültek össze a független szakemberekből álló zsűritagok*, akik a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa, valamint szakmai kamarák és szövetségek segítségével döntöttek arról, mely márkák viselhetik a Superbrands és a Business Superbrands védjegyeket. A rangos elismeréseket 2011. december 7-én ünnepélyes keretek között a RaM Colosseumban adják át az arra érdemeseknek. A több száz fős közönség szórakoztatásáról a Kölöknet koncertek** fiatal zenésztehetségei, s az ExperiDance táncosai gondoskodnak.
A Superbrands azon márkák előtt tiszteleg, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, illetve e kivételes eredmények fenntartásáért dolgoznak. A Magyarországon hét éve indult Superbrands programsorozat sikerét jelzi, hogy a fogyasztói márkák értékelése mellett 2011-ben immáron negyedik alkalommal startol a Business Superbrands program, amely az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait díjazza, azaz olyan magyarországi cégeket, márkákat, amelyek nem elsősorban fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki.
SUPERBRANDS-KIVÁLASZTÁS
A Brand Council független szervezet 1995-ben Nagy-Britanniában jött létre, és ma már világszerte 87 országban működik. A szövetség által alapított Superbrands program az elmúlt másfél évtizedben a világ legjelentősebb márkaértékelési és -díjazási rendszerévé nőtte ki magát. A Brand Council minden országban létrehoz egy független és önkéntes bizottságot, amelynek legfőbb feladata annak biztosítása, hogy csak az arra érdemes márkák kaphassák meg a Superbrands státust. A szakértői bizottság tagjai a márkákat a következő elv alapján értékelik: „Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”
A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa, amelyben több mint 180 000 nemzeti védbejegyzés található. A marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértők ennek az adatbázisnak a szűkített és frissített változatából választják ki a 2011-es év hazai Superbrandjeit. A nemzetközi definíción túl a bírák figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.
BUSINESS SUPERBRANDS-KIVÁLASZTÁS
A Business Superbrands program lelke az önkéntes szakértői bizottság, tagjai az üzleti szférát jól ismerő, neves és elismert szakemberek. A bizottság elé kerülő lista félmillió működő vállalkozás szűrésével a Dun & Bradstreet, valamint az iparági szövetségek által tett ajánlások figyelembevételével jött létre. Ebbe a mintegy 3000 márkát, vállalatot tartalmazó listába egyaránt beletartoznak a legnagyobb nyereségű hazai cégek és az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt kisebb vállalkozások, melyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak. A szakértői bizottság szakmai kollégiumai pontozással értékelik a csaknem 100 kategóriába sorolt márkákat, cégeket. Ennek a pontozásnak az eredménye a Magyarország legkiválóbb B2B márkáit tartalmazó végleges lista. A Business Superbrand státus megerősíti az adott márka pozícióját, növeli presztízsét és megkülönbözteti a márkát versenytársaitól.
MAGYAR SUPERBRANDS ÉS BUSINESS SUPERBRANDS 2011 KIADVÁNY
A programok egyik kiemelkedő eleme a Superbrands és Business Superbrands díjazottak közös kiadványa, amely esettanulmányok formájában mutatja be az egyes márkák történetét, nemzetközi illetve hazai hátterét, CSR stratégiáját, és számos izgalmas részletet a márkával kapcsolatban. A kiadvány nem csupán az egyes márkák szakmai és belső kommunikációjában játszik fontos szerepet, hanem kiváló eszköz arra, hogy a fogyasztók is behatóbban megismerhessék Magyarország Superbrandjeit.
KUTATÁS
A Superbrands Magyarország 2007 óta folyamatosan együttműködik vezető piackutató intézetekkel annak érdekében, hogy a márkatulajdonosok jobban megismerjék a fogyasztók véleményét. A márkafelmérések eredményei is azt mutatják, hogy a hazai Superbrandek a többi márkánál ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára. Arra, hogy egy márkának mekkora a vonzereje, illetve milyen kép él a fogyasztókban egy adott márkáról, a piackutatók által kifejlesztett speciális márkaértékindexek adnak választ. A Superbrands Magyarország a márkakutatást 2011-ben is folytatja, kiegészítve a Business Superbrands program résztvevőinek szóló márkakutatással.
MÉDIA- ÉS PR-KAMPÁNY
A Superbrands program célja, hogy a marketing- és kommunikációs szakmán túl a széles közönséget is megismertesse a legkiválóbb márkákkal, ezért a Superbrands 2011 program keretén belül év végén nagyszabású televízió, rádió és „outdoor” médiakampányt indít Magyarország vezető márkáinak bemutatására.
*Superbrands Szakértői Bizottság 2011
Dr. Bendzsel Miklós, zsűrielnök, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Aczél László, Young & Rubicam
Dr. Bauer András, Budapesti Corvinus Egyetem
Fischer András, Médiaunió
Gosztonyi Csaba, Carbon Group Communication
Kozák Ákos, GfK Hungária Piackutató Intézet
Kozári István, Origo
Lakatos Zsófia, Magyar PR Szövetség
Málnay B. Levente, Chello Central Europe Zrt.
Mezriczky László, Magyar Reklámszövetség
Dr. Nagy Bálint, IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola
Nyomárkay Kázmér Sanoma Budapest
Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting
Simon András, Magyar Marketing Szövetség
Simon Zsolt, TV2
Dr. Törőcsik Mária, Pécsi Tudományegyetem Marketing Tanszék
Dr. Vass László, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Business Superbrands Szakértői Bizottság 2011
Dr. Salgó István, zsűrielnök, Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért
Dr. Babai László, Orvosi és Egészségügyi Vállalkozások Országos Szövetsége
Bogdanovits László, Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetség
Dr. Csikai Miklós, Magyar Agrárkamara
Kázmér Judit, Magyar Lapkiadók Egyesülete
Dr. László Géza, Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület
Lőrincze Péter, TriGránit
Mehrli Péter, Magyar Ingatlanszövetség
Németh Attila, Enconsult Kft.
Olvasó Árpád, Magyar Vegyipari Szövetség
Palkovics Péter, Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
Radetzky Jenő, ICC Nemzetközi Kereskedelmi Kamara Magyar Nemzeti Bizottsága
Rónai Balázs, Napi Gazdaság
Széman György, Magyar Építőanyagipari Szövetség
Dr. Vértes András, GKI Gazdaságkutató
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >