Lázár János szigorúbb jogszabályokat sürget a Fanta-botrány kapcsán
A magyar sajtóban nagy visszhangot kapott az a hír, hogy a Magyarországon forgalmazott Fanta üdítőben jelentősen kevesebb narancslé található, mint a többi európai országban kapható változatokban. Lázár János, az építési és közlekedési miniszter szerint elfogadhatatlan, hogy a nemzetközi élelmiszeripari cégek alacsonyabb minőségű termékeket értékesítenek Magyarországon, ezért szükséges a törvényi szabályozás szigorítása.

A miniszter szerint szükség van arra, hogy a fogyasztók képesek legyenek nyomon követni az élelmiszerek útját
A Coca-Cola megerősítette, hogy az országonként eltérő jogszabályoknak és piaci igényeknek megfelelően különböző összetételű a Fanta. A cég szerint az egyes országokban kapható termékek gyümölcslétartalma hasonló a helyi piacon elérhető hasonló üdítőkhöz, és összhangban vannak az érvényes helyi szabályozásokkal. Ezen kívül a Coca-Cola közölte, hogy folyamatosan dolgoznak a termékeik cukortartalmának csökkentésén, ami szintén befolyásolhatja a különböző országokban kapható italok ízét és összetételét – írja az Index.
Lázár János a közösségi média bejegyzésében hangsúlyozta, hogy a magyar emberek egészsége a tét, és nem fogadható el, hogy „a magyarok Fanta helyett csak hantát kapjanak”. A miniszter szerint szükség van arra, hogy a fogyasztók képesek legyenek nyomon követni az élelmiszerek útját, és egységesen kell fellépni azokkal a kereskedelmi szereplőkkel szemben, akik kihasználják a beszállítókat és megkárosítják a vásárlókat.
A Demokratikus Koalíció (DK) a fogyasztóvédelemhez fordult az ügyben, kifogásolva, hogy a magyar változatban csupán 5 százalék narancslé található, míg az olasz változatban ez az arány 12 százalék. A DK szerint ez a gyakorlat sérti a magyar fogyasztók érdekeit, és sürgős intézkedéseket követel a kormánytól az élelmiszer-minőségi szabályozás szigorítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Share a Coke, Share the Music szlogennel felejthetetlen bulira hívja a fogyasztókat a Coca-Cola
A Coca-Cola felejthetetlen bulival ünnepli meg az „Oszd meg a…
Tovább olvasom >Közös európai fellépés eredményeként változtat zöld marketing üzenetein a Coca-Cola
A Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Komoly lehetőség rejlik a mandulatermesztésben
Világszerte, így hazánkban is egyre keresettebb termék a mandula. Az…
Tovább olvasom >Egyedi koncepcióval nyílt Mango üzlet az Allee-ban
Új helyszínen, friss belső dizájnnal nyitotta meg újra üzletét a…
Tovább olvasom >