Zwack: 378 millió forint adózott nyereség az első negyedévben
A Zwack Unicum Nyrt. a 2012-2013-as üzleti évének első negyedévében 378 millió forint adózás utáni nyereséget ért el, egyharmaddal, 184 millió forinttal alacsonyabbat az egy évvel korábbinál – közölte a társaság a BÉT honlapján közzétett időközi vezetőségi beszámolóban.
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti beszámoló alapján 4,865 milliárd forint bruttó árbevételt ért el a Zwack az első negyedévben, amely 7,7 százalékkal marad el a bázis időszakban teljesített árbevételétől.
A beszámoló szerint az üzleti év első negyedévében (2012. április 1-jétől június 30-ig) a nettó értékesítés 2,991 milliárd forint volt, 6,0 százalékkal alacsonyabb a bázisnál.
Az üzemi eredmény az első negyedévben 417 millió forint volt, ez 211 millió forinttal, 33,6 százalékkal marad el a tavalyi első negyedévitől.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 2,655 milliárd forintot tett ki, szemben a tavaly első negyedévi 2,9 milliárd forinttal. A belföldi értékesítésen belül a saját termelésű termékek forgalma 10,7 százalékkal csökkent a bázishoz képest, a prémium termékek belföldi árbevétele 4,1 százalékkal, a minőségi termékeké 16 százalékkal, a kommersz portfolió árbevétele 51,9 százalékkal esett.
A szeszipari cég által forgalmazott termékek nettó árbevétele 0,8 százalékkal emelkedett. A portfolión belül a Diageo termékek árbevétele 1,3 százalékkal, míg a bor üzletág árbevétele 3,3 százalékkal nőtt. Az egyéb import termékek forgalma 4,8 százalékkal csökkent.
Az időközi beszámoló kitér a szeszesital-piac magyarországi helyzetére. A 2012. április-májusi piackutatási adatok jelentős csökkenést mutatnak a magyarországi égetett szeszesital piacon. Az értékesített volumen 11,4 százalékkal kisebb a tavaly április-májusinál. Értékben leginkább a prémium italok forgalma csökkent (8,2 százalékkal), a kommersz termékeké 6,9 százalékkal maradt el a bázis időszakitól. A közepes árfekvésű (minőségi) italok árbevétele viszont jelentősen, 9,9 százalékkal emelkedett.
A kiskereskedelemben még nagyobb volt a prémium forgalom visszaesése (11,6 százalék). A piaci átlagnál jobban teljesített a minőségi (11,9 százalékos növekedés) és a kommersz termékkör is (4,3 százalékos visszaesés).
A társaság számára legfontosabb prémium szegmensben a piachoz képest jó teljesítményt nyújt a Zwack Unicum Nyrt., (4,1 százalékos árbevétel csökkenés a piaci 8,2 százalékoshoz képest), elsősorban az Unicum Szilva sikeres bevezetésének köszönhetően. A minőségi termékek számottevő (16 százalékos) árbevétel csökkenése nagyrészt a forgalomból időközben kivont termékeknek (Fütyülős limonádé, Szánsavas Kalinka) tudható be.
A Zwack Unicum Nyrt. részvényei a BÉT A kategóriájában forognak, a papír hétfői záró ára 13.000 forint volt, az éves csúcson a papír 14.600 forint volt, míg a minimum ára 11.255 forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >