Zuhant az Adidas nyeresége
Az első negyedévben a járványvédelmi korlátozások következtében megcsappan kereslet miatt csökkent az adidas sportszer- és sportruházatgyártó konszern bevétele és jelentősen visszaesett a nyeresége a cég honlapján hétfőn publikált beszámoló alapján.
Az első negyedévben az adidas 4,753 milliárd euró, az egy évvel korábbi 5,883 milliárd eurónál 19,2 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett a működési költségek levonásával 2,345 milliárd euró bruttó működési eredményt ért el, 25,6 százalékkal kisebbet a 2019 első negyedévi 3,151 milliárd eurónál.
Az adidas működési eredménye 92,6 százalékkal 65 millió euróra csökkent 875 millió euróról, nettó nyeresége 95,9 százalékkal 26 millió euróra 633 millió euróról, a részvényesekre jutó nyereség pedig 95,1 százalékkal 31 millió euróra 632 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 96,0 százalékkal 0,13 euróra csökkent 3,17 euróról.
A cég forgalma az év első két hónapjában elsősorban Ázsiában, ezen belül is Kínában esett vissza, majd a forgalomcsökkenés súlypontja márciusra már az európai és az amerikai piacokra tolódott át. Márciusban Kínában már nőtt a forgalom. Jelenleg az adidas üzleteinek 70 százaléka tart zárva világszerte. Az internetes értékesítések viszont bővültek, az első negyedévben 35 százalékkal, ezen belül márciusban 55 százalékkal.
A cég várakozásai szerint a második negyedévben a forgalomcsökkenés az első negyedévnél nagyobb, mintegy 40 százalékos is lehet, a működési eredmény pedig veszteségbe fordulhat. Korábban tett éves prognózisát az adidas a koronavírus-járvány miatti bizonytalanságokra hivatkozva visszavonta és nem adott ki helyette újat.
A romló gazdálkodási körülmények miatt az adidas leállította egymilliárd eurós részvényvisszavásárlási programját. A vezetőség lemondott jövedelme egy részéről. A német kormány hárommilliárd eurós konzorciális hitelkeretet nyitott az adidas számára a KfW állami beruházási bank szervezésében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >