Zuhant az Adidas nyeresége
Az első negyedévben a járványvédelmi korlátozások következtében megcsappan kereslet miatt csökkent az adidas sportszer- és sportruházatgyártó konszern bevétele és jelentősen visszaesett a nyeresége a cég honlapján hétfőn publikált beszámoló alapján.
Az első negyedévben az adidas 4,753 milliárd euró, az egy évvel korábbi 5,883 milliárd eurónál 19,2 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett a működési költségek levonásával 2,345 milliárd euró bruttó működési eredményt ért el, 25,6 százalékkal kisebbet a 2019 első negyedévi 3,151 milliárd eurónál.
Az adidas működési eredménye 92,6 százalékkal 65 millió euróra csökkent 875 millió euróról, nettó nyeresége 95,9 százalékkal 26 millió euróra 633 millió euróról, a részvényesekre jutó nyereség pedig 95,1 százalékkal 31 millió euróra 632 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 96,0 százalékkal 0,13 euróra csökkent 3,17 euróról.
A cég forgalma az év első két hónapjában elsősorban Ázsiában, ezen belül is Kínában esett vissza, majd a forgalomcsökkenés súlypontja márciusra már az európai és az amerikai piacokra tolódott át. Márciusban Kínában már nőtt a forgalom. Jelenleg az adidas üzleteinek 70 százaléka tart zárva világszerte. Az internetes értékesítések viszont bővültek, az első negyedévben 35 százalékkal, ezen belül márciusban 55 százalékkal.
A cég várakozásai szerint a második negyedévben a forgalomcsökkenés az első negyedévnél nagyobb, mintegy 40 százalékos is lehet, a működési eredmény pedig veszteségbe fordulhat. Korábban tett éves prognózisát az adidas a koronavírus-járvány miatti bizonytalanságokra hivatkozva visszavonta és nem adott ki helyette újat.
A romló gazdálkodási körülmények miatt az adidas leállította egymilliárd eurós részvényvisszavásárlási programját. A vezetőség lemondott jövedelme egy részéről. A német kormány hárommilliárd eurós konzorciális hitelkeretet nyitott az adidas számára a KfW állami beruházási bank szervezésében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában
Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >