Zuhanóban az üzleti turizmus
A válság miatt a cégek jelentős része főképp a különböző konferenciákon, kongresszusokon, eseményeken spórol. A szállodák és a rendezvényközpontok 15-40 százalékos visszaesést tapasztaltak az év eddigi időszakában a céges rendezvények terén.
Elsősorban a közvetlen üzleti érdeküket nem szolgáló rendezvényeket halasztották el a cégek, mint a dolgozók jó közérzetét, összerázódását szolgáló csapatépítő tréningek, meetingek és családi napok, vagy a továbbképzések. Mivel jellemzően ezeket szokták szállodákban megrendezni, az elmaradásuk igen komolyan érintette a hazai hoteleket – mondta a Világgazdaságnak Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke. Elmondása szerint tavalyhoz képest átlagosan 40 százalékkal kevesebb céges rendezvény volt az idén, a budapesti 4-5 csillagos hotelek forgalmának pedig 30-40 százalékát az üzleti turizmus adja, egyes nagyobb szállodákban a vendégéjszakák számában is havi több ezres visszaesés mutatkozik. Szeptemberben nőtt a foglalások száma, azonban rövidebb időre és az árra érzékenyebben szervezik rendezvényeiket a cégek. A szállodák mellett a nagyobb rendezvények, konferenciák és kiállítások helyszínéül szolgáló rendezvényközpontok is visszaesett forgalomról számoltak be – írja a Világgazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >