Zuhanó reklámpiac
Az első félévben tarifaáron számolva 7,5 százalékos csökkenést mért a hazai reklámpiacon a TNS Media Intelligence. A gyógyászati szektor költései előretörtek, zuhant az autóreklámok értéke.
Az első félévben tarifaáron számolva 7,5 százalékos csökkenést mért a hazai reklámpiacon a TNS Media Intelligence. Médiafelületek szerinti bontásban az országos földi sugárzású televíziókban 7, a kábelcsatornákon 24, a rádiókban 3 százalékkal csökkent az értékesített reklámidő, a sajtóban 16, a közterületeken pedig 11 százalékos volt a reklámfelületek csökkenése 2008 első hat hónapjához képest. A listaáras költések ettől némileg eltérnek, ennek alapján az országos földi sugárzású televíziókban csupán 3, a kábelcsatornákon 13 százalékos volt a visszaesés, a rádiókban ellenben 12 százalékkal csökkent a reklámbevétel, míg a sajtóban 14, az interneten 7, a közterületeken pedig 2 százalékos volt a visszaesés.
A hirdetők közül nem mindenki döntött költségvisszafogás mellett. A legnagyobb tíz hirdető fele csökkentette ugyan reklámkiadásait, a másik öt vállalat viszont növelte hirdetési aktivitását. A legdrasztikusabb költéscsökkenést az autóipari cégek hajtották végre: együttesen 8,9 milliárd forinttal, vagyis 34 százalékkal költöttek kevesebbet reklámra az egy évvel korábbihoz képest. Ezeket a pénzintézetek és a biztosítótársaságok követik. A hirdetési toplistán állók közül a két FMCG-óriás vágta vissza legintenzívebben a hirdetési összegeket, a Procter & Gamble negyedével, a Unilever pedig 23 százalékkal – írja a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >