Zsindelyes Pálinkafőzde: az olcsóbb italok iránt nőtt a kereslet
Idén az olcsóbb árfekvésű alkoholos italok értékesítési aránya emelkedett a prémiumtermékek eladásával szemben az érpataki Zsindelyes Pálinkafőzde Kft.-nél – közölte a társaság ügyvezető igazgatója-tulajdonosa hétfőn az MTI-vel.
Papp József elmondta, a pálinka értékesítése a tavalyihoz képest változatlan, ám ezen belül a topkategóriás termékek rovására emelkedett az olcsóbb sajátmárkás italok forgalma. Az arány jelenleg 60-40 százalék az olcsóbb termékek javára, a kívánatos azonban ennek a fordítottja lenne – mondta Papp József.
Hozzátette, a novemberi adatok szerint idén húsz százalékkal csökken a magyar kereskedelmi pálinkafőzés forgalma, a Zsindelyesnek viszont sikerült megőriznie tavalyi értékesítési volumenét.
Az évente 2 millió kilogramm gyümölcsöt feldolgozó, 53 embert foglalkoztató érpataki üzem vezetője szerint idén nagyjából tartható lesz a tavalyi 1 milliárd 16 millió forintos nettó árbevétel, nagyobb nyereséggel viszont idén már nem számol a családi vállalkozás. Papp József hozzáfűzte, jövőre mintegy 100 ezer hektoliterfok pálinkát palackoznak le majd az üzemben, betartva a szigorú bevizsgálási szabályokat. ( A hektoliterfok a szesztartalom mértékegysége, megfelel 1 liter abszolút alkoholnak). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >