Zsarolási kísérlet és 20 millió eurós kár – kibertámadás érte az IKEA-t
Komoly anyagi veszteséget okozott az IKEA délkelet-európai régióját érintő kibertámadás, amely még 2024 végén történt, de a részletek csak most kerültek nyilvánosságra. A bútorláncot november 27-én, közvetlenül a Black Friday előtti napokban érte támadás, amely miatt technikai problémák léptek fel az online felületeken, és késedelmek adódtak a termékek kiszállításában is.

A Forlis Group szerint az eset hónapokra visszavetette az e-kereskedelmet és az utánpótlást
A bolgár, ciprusi, görög és román piacokon jelen lévő Forlis Group, amely ezekért az IKEA-üzletekért felel, összesen 20 millió eurós kárt jelentett be. A vállalat közlése szerint ebből 5 millió euró 2025-ben realizálódott, vagyis a hatások messze túlmutattak a támadást követő hetek közvetlen következményein.
„Az incidens átmeneti fennakadásokat okozott az üzletek utánpótlásában, elsősorban a lakberendezési szegmensben (IKEA-üzletek) és az e-kereskedelmi tevékenységben 2024 decembere és 2025 februárja között”
– áll a cég hivatalos közleményében.
A zsarolóvírusos támadással a kibertámadók pénzt próbáltak kicsikarni a vállalattól, ám az IKEA vezetése úgy döntött, hogy nem fizet – erről Dimitris Valachis, a Forlis Group vezérigazgatója számolt be. A rendszerek helyreállítását külsős kiberbiztonsági szakértők bevonásával hajtották végre.
A támadássorozat azonban nem ért véget: további próbálkozások is történtek, de ezeket már sikeresen hárította a vállalat IT-biztonsági csapata. A vizsgálatok során nem találtak bizonyítékot sem adatlopásra, sem érzékeny adatok kiszivárgására. A támadás elkövetőjeként egyik ismert zsarolóvírus-csoport sem vállalta magát – vélhetően azért, mert nem sikerült elérniük a céljukat.
A Quality Placement (QP) által is idézett jelentés szerint a Forlis Group most további beruházásokat tervez az IT-biztonság fejlesztésére. Az eset jól mutatja, hogy még a nagy nemzetközi láncok sincsenek biztonságban a digitális fenyegetésekkel szemben, és az e-kereskedelmi jelenlét erősödésével az ilyen támadások üzletileg is egyre nagyobb kockázatot jelentenek.
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA visszahívja az IKEA 365+ VÄRDEFULL fekete színű fokhagymaprést
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >A JYSK nyereségben már az első, de az IKEA forgalmát még senki sem éri utol
Három nagy szereplő uralja a hazai lakberendezési piacot: az IKEA,…
Tovább olvasom >Termékvisszahívás az IKEA-nál
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >