Zöldet demonstrálnak

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 09. 27. 08:00

A nagy multicégek, amelyek a legjobb marketingesekkel, na meg a legkreatívabb (és legdrágább) reklámügynökségekkel dolgoznak, rendszerint jóval messzebbre tekintve építik kommunikációs stratégiájukat, mint – a sokszor túlélési gondokkal küszködő – vetélytársaik. A McDonald’s például, fő csapásként nagy erőkkel küzd azért, hogy bebizonyítsa, termékeinek nemigen van szerepe az emberek elhízásában, de arra is jut ereje, hogy bizonyítsa, tesz valamit környezete védelméért is.Hogyan lehet mindezt úgy tálalni, hogy közben a „21. századiság” képét is sugározza az óriáscég? Nos, ők a környezetbarát közlekedésformák terén nyitottak egy ajtót a világra.
Észak-Karolina egy nyáron épült új McDonald’s egységében a parkolóban ingyenes akkumulátortöltési lehetőséget kínálnak az elektromos és hibrid autók számára. Bár az valószínű, hogy egy félórás hamburgerezés nem biztosít elég időt egy személygépkocsi megfelelő feltöltéséhez, de az már biztos, hogy tervben van a lánc több svédországi egységének felszerelése elektromos töltőberendezésekkel. Akárhogy is, e gépjárművek mind gyorsabb terjedése magától értetődően hozza magával az igényt töltőállomások kialakítására is. És ha a szolgáltatást valaki ajándékként kínálja, ezzel elnyerheti a környezettudatos vendégnek a pénzét és a „szívét” egyaránt.
A rend kedvéért tegyük hozzá, az Észak-karolinai McDonald’s egységnek nemcsak az áramtöltés az egyetlen zöld attrakciója: minden, az étteremben használt eszköz vagy újrafelhasznált anyagból, vagy a legújabb környezetvédelmi elvárások alapján készült, a mosdók öblítői a szükséges minimum mennyiségű vizet használják, a világítás pedig a kinti fényviszonyoknak megfelelően automatikusan alakul.

Kapcsolódó cikkeink