Zöld úttörő a Macy’s
Az Egyesült Államok egyik legnagyobb kereskedőlánca, a 2010-ben 25 milliárd dollár forgalmat bonyolító, négy Bloomingdale üzletet és 850 Macy’s áruházat működtető vállalat a környezetvédelem elkötelezettje. Április 21-én közzétett, legújabb fenntarthatósági akciótervük példamutató értékű – jelenti a Busieness Wire (USA).
2011 őszére a Macy’s minden, eddig használt – évi 300 millió darab – átlátszó vállfáját feketére cseréli, erre kötelezi ruházati beszállítóit is, mert a fekete vállfa újrahasznosított műanyagból készül, így jelentős elsődleges kőolaj-felhasználás megtakarítható.
Az elektromos járművek elterjedését szándékoznak elősegíteni azzal, hogy 6 kijelölt Macy’s áruház mellé 2-2 elektromos feltöltőállomást telepítenek, ezzel is ösztönözve a benzinfogyasztás csökkentését.
A Recyclebank programhoz csatlakozva immár a Macy’s-nél is kedvezményre válthatják jutalompontjaikat, akik zöld életviteli változásokat vállalnak és teljesítenek. A regisztrálók például a szelektív szemétgyűjtéssel, a háztartási energia felhasználásának csökkentésével juthatnak különböző árengedményekhez.
A vállalat már második ütemben cseréli energiatakarékos LED-égőkre eddigi fényforrásait, ami 2010-ben 95, idén pedig 200 Macy’s áruházban összesen 410 000 égőcserét és közel 73 százalékos energiamegtakarítást jelent.
Év végéig a Macy’s megszünteti habosított anyagú csomagolásait (poharak, tálcák, tálak, tányérok, elviteli dobozok) az áruházon belül működtetett éttermeiben. Helyettük megújuló vagy újrahasznosított anyagból készült papírt és műanyagot vezetnek be. A szalvétát is 40 százalékban újrahasznosított papírból, fehérítés nélkül készült változatra cserélik.
A tetőzetre szerelt napkollektorok építésében is élen jár a Macy’s. Év végére övék lesz az USA egyik legnagyobb ilyen rendszere, az idén telepített 10 új óriás napkollektorral összesen 49 áruház és disztribúciós központ energiaellátását biztosítják így.
A vállalat folyamatosan arra kéri hitelkártyás vásárlóit, hogy a havi kimutatást a nyomtatott-borítékolt postai kiküldés helyett online módon fogadják. 2011 márciusáig 4,1 millió vevő váltott, így éves szinten több mint 236 080 kilogramm papírt spórolnak meg. n
brit_mini.eps
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >