Zöld lámpát kapott a Ferrero németországi üzemének bővítése
A Ferrero olasz édességkonszern megkapta a hatósági engedélyt arra, hogy Stadtallendorfban működő telephelyén egy újabb gyártócsarnokot építsen.
A 170 millió eurós beruházás célja egyrészt, hogy „hosszú távon biztosítsa a közép-hesseni telephely működését”, másrészt „a gyártósor teljes körű korszerűsítése, és ezáltal a meglévő létesítmények legmodernebb technikával való felszerelése”.
Az üzem bővítése ellen 34 lakossági kifogást nyújtottak be, melyek középpontjában a környezetvédelem állt. A bővítés ritikusai mindenekelőtt attól tartottak, hogy az építkezés során szennyező anyagok kerülhetnek a talajvízbe, és így veszélybe kerülhet az ivóvíz védelme. Stadtallendorf környéke Hessen egyik legfontosabb ivóvízbázisának számít, és a második világháború idején itt működött Európa legnagyobb robbanóanyaggyára is. Ezért a környezetvédők a térségben zajló építkezések következtében esetleg a talajvízbe kerülő szennyeződésekre összpontosítottak, míg a helyi lakosok az új gyárépület építéséhez szükséges fakivágásoktól tartottak.
A hatóság a benyújtott kifogásokról online konzultációt folytatott valamennyi érintett féllel. Az eredményeket aztán figyelembe vette az engedélyezés végső felülvizsgálatakor, így átfogó koncepció született a felszín alatti vizek és a talaj védelmét szolgáló intézkedésekről.
Korszerűbb létesítmények a csokoládépralinék számára
A Ferrero új közép-hesseni gyárépületének bővítése eredetileg 2025-re kellene, hogy elkészüljön. A hesseni közlöny szerint a „Mon Chéri” praliné gyártásához több raktárépület is épülhet.
A vállalat közleményében jelzi, hogy korszerűsíteni tervezi gyártási technológiáját is és a „fenntarthatóság optimalizálása” érdekében egy energiatakarékos gyártócsarnokot is kialakítana.
Hessenschau.de
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
A díjat nyert influenszerkampány újraindul
Visszatér a K&H influenszerkampánya, amely tavaly igen nagyot ment a…
Tovább olvasom >K&H: a visszapénzes program már a fogakra is figyel
A magyarok fele már igénybe vett magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a fogyasztókat a kistermelő
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >