Zöld lámpát kapott a Ferrero németországi üzemének bővítése
A Ferrero olasz édességkonszern megkapta a hatósági engedélyt arra, hogy Stadtallendorfban működő telephelyén egy újabb gyártócsarnokot építsen.
A 170 millió eurós beruházás célja egyrészt, hogy „hosszú távon biztosítsa a közép-hesseni telephely működését”, másrészt „a gyártósor teljes körű korszerűsítése, és ezáltal a meglévő létesítmények legmodernebb technikával való felszerelése”.
Az üzem bővítése ellen 34 lakossági kifogást nyújtottak be, melyek középpontjában a környezetvédelem állt. A bővítés ritikusai mindenekelőtt attól tartottak, hogy az építkezés során szennyező anyagok kerülhetnek a talajvízbe, és így veszélybe kerülhet az ivóvíz védelme. Stadtallendorf környéke Hessen egyik legfontosabb ivóvízbázisának számít, és a második világháború idején itt működött Európa legnagyobb robbanóanyaggyára is. Ezért a környezetvédők a térségben zajló építkezések következtében esetleg a talajvízbe kerülő szennyeződésekre összpontosítottak, míg a helyi lakosok az új gyárépület építéséhez szükséges fakivágásoktól tartottak.
A hatóság a benyújtott kifogásokról online konzultációt folytatott valamennyi érintett féllel. Az eredményeket aztán figyelembe vette az engedélyezés végső felülvizsgálatakor, így átfogó koncepció született a felszín alatti vizek és a talaj védelmét szolgáló intézkedésekről.
Korszerűbb létesítmények a csokoládépralinék számára
A Ferrero új közép-hesseni gyárépületének bővítése eredetileg 2025-re kellene, hogy elkészüljön. A hesseni közlöny szerint a „Mon Chéri” praliné gyártásához több raktárépület is épülhet.
A vállalat közleményében jelzi, hogy korszerűsíteni tervezi gyártási technológiáját is és a „fenntarthatóság optimalizálása” érdekében egy energiatakarékos gyártócsarnokot is kialakítana.
Hessenschau.de
Kapcsolódó cikkeink
Korlátozza az Edeka kiszolgáló pultjainak nyitva tartási idejét
Hibrid pultokat kíván bevezetni frissáru részlegein a német piacvezető Edeka,…
Tovább olvasom >Spontánabb módon vásárolnak és kevesebb figyelmet szentelnek a vásárlók az akcióknak
A német fogyasztók vásárlási szokásai 2024 nyarán megváltoztak: már kevésbé…
Tovább olvasom >Romlott szeptemberben az ifo német üzleti hangulatindexe
Az aktuális helyzet romló megítélése miatt lényegesen alatta maradt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kávévilágnapi érdekességek, amiket nem tudtál a McCaféról
A McCafé az elmúlt 21 évben honosodott meg a magyar…
Tovább olvasom >Versenyhátrányba kerülhet Magyarország a vendégmunkásokért folytatott harcban
Az elmúlt három évben több mint 100 ezer vendégmunkás érkezett…
Tovább olvasom >Innovációs programmal segíti az ígéretes márkák piacra jutását a Waitrose
BrandsNew néven indít új innovációs programot a brit Waitrose, amellyel…
Tovább olvasom >