Zöld kezdeményezések az ALDI-nál
Tavaly tavasszal hirdette meg az ALDI Magyarország faültetési pályázatát hazai általános iskolák számára: a nyertes intézményekben tanuló diákok immár maguk is figyelemmel kísérhetik az udvarukon cseperedő fák és bokrok életútját. A kezdeményezés a diszkont áruházlánc fenntarthatóság iránti elkötelezettségeinek részét képezi.
Az ALDI 2015-ben megfogalmazott klímastratégiájában globálisan vállalta, hogy 2020-ig az eladótéri négyzetméter arányában 30%-kal csökkenti az üveghatású gázok kibocsátását a 2012-es szinthez képest. Tavaly március vége óta pedig az ALDI Magyarország áruházai, központi irodaépülete és logisztikai központja teljes áramigényét itthon előállított, a MOL-tól vásárolt zöld árammal fedezi, ezáltal az áramfogyasztásból eredő széndioxid kibocsájtását nullára csökkentette. Így az ALDI lett az első olyan kiskereskedelmi áruházlánc, amely itthon teljes hálózatának villamosenergia-szükségletét zöldáramból fedezi, az átállás következtében 40%-kal csökkent az ALDI magyarországi CO2-kibocsátása. A kezdeményezéssel az ALDI elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség díját, a CSR Hungary 2017-es „Környezet-Zöld kiválóság“ kategóriadíját.
Az energiaprojektbe a vásárlókat is bevonták, akik tavaly tavasszal egy ingyenes, az áruházakban terjesztett kiadvány hasznos tanácsai segítségével csökkenthették háztartásuk energiafogyasztását. Ezután a kalandkeresők az energiatakarékossághoz kapcsolódó feladványok, logikai fejtörők megoldásával egy izgalmas szabadulószobában tehették próbára tudásukat, amely hónapokon keresztül ingyenesen rendelkezésre állt az ALDI vásárlói és dolgozói számára.
A zöld gondolkodást azonban nem lehet elég korán kezdeni, ezért az ALDI 2017 áprilisában meghirdette országos faültetési pályázatát hazai általános iskolák számára. Az ebben résztvevők a környezetvédelem és a hatékony energiafelhasználás fontosságáról küldhettek be rajzokat, videókat, verseket, meséket vagy egyéb kreatív ötleteket. A beérkezett pályázatokból az ALDI CSR szakemberei végül négy iskolát (Vári Emil Általános Iskola, Kisvárda; Mikszáth Kálmán Szlovák Nemzetiségi Általános Iskola, Nézsa; Göcsej Kapuja Bak Általános Iskola, Bak; Weöres Sándor Általános Iskola, Tököl) választottak ki. Az intézmények udvarait a diákok, tanárok és az ALDI dolgozói zöldítették ki az ősszel.
A beérkezett színes és nagyon ötletes pályázatok elbírálását szakmai és szubjektív ismérvek alapján végezték. A pályázatot a kezdetektől fogva egy erdőmérnök szakember közreműködésével hozták létre, aki már a pályázat megfogalmazásakor, az iskolaudvarra vonatkozó információk bekérésekor segítségükre volt, majd a végső döntés meghozatala előtt személyesen is ellenőrizte az iskolák udvarát, talaját, nagyságát, a beépíthető területet és ezek figyelembevételével vett részt a kiválasztásban. A nyertes iskolák udvarát 2017 őszén a diákok, tanárok és az ALDI munkatársai közös munkával zöldebbé tették. Összesen 117 fát, bokrot, cserjét ültettek, majdnem 100 diákot és tanárt és közel 50 ALDI munkatársat mozgattak meg, ám a pályázat diákok és pedagógusok sokaságában indította el a zöld gondolkodást.
Az ALDI mindezek mellett Nyáregyházán egy olyan egyedülálló kezdeményezést is támogat, amely a legfiatalabb generációt, az óvodásokat érinti. Itt egy teljes mértékben újrahasznosított alapanyagokból épült, miniatürizált világot hoztak létre: ebben szélturbinát és napelemeket telepítettek a faluba, a gyermekek mini elektromos autókkal közlekedhetnek, mini e-töltőállomásokon tölthetik őket, és elmehetnek velük bevásárolni a mini ALDI boltba.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Összeolvad az Aldi Nord és az Aldi Süd – Egyesülhet a világ egyik legnagyobb diszkontlánca
Hat évtizednyi különutasság után történelmi jelentőségű lépésre készül az Aldi:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >