Zöld jövő a FoodTechShow-n
A magyar élelmiszeripar jövőjét formáló vállalatok, fejlesztők és döntéshozók gyűltek össze október közepén a Terminal 1 Airport Event Centerben, ahol a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara második alkalommal rendezte meg a FoodTechShow-t.
A cikk a Trade magazin 2025/12-2026.01. lapszámában olvasható.
Az esemény több mint 600 látogatót és 47 kiállítót vonzott, és mára a hazai élelmiszeripar egyik legfontosabb szakmai fórumává vált. A rendezvény idén a környezeti és gazdasági fenntarthatóság jegyében zajlott, kézzelfogható példákat bemutatva a digitalizáció, a zöld finanszírozás és az erőforrás-hatékonyság gyakorlati alkalmazására.

A FoodTechShow 2025 kiállítóinál az érdeklődők testközelből ismerhették meg az élelmiszeripar legújabb technológiai fejlesztéseit és csomagolási megoldásait
A technológiai fejlődés zöld oldala
A FoodTechShow 2025 a modern élelmiszeripar teljes vertikumát felölelte a gépesítéstől a körforgásos megoldásokig. Több mint száz fejlesztés mutatkozott be a víz- és energiahatékonyság, az élelmiszer-hulladék csökkentése és a fenntartható csomagolás területén.
A nemzetközi trendekkel indító program két tematikus szekcióban tíz előadást kínált. A résztvevők megismerhették, hogyan alakítják át a LEAN-szemléletű folyamatok az élelmiszer-előállítást, milyen új lehetőségeket kínál a digitalizáció az erőforrás-hatékonyság növelésére, és milyen szerepet kaphatnak a zöld finanszírozási eszközök a fenntartható fejlesztések támogatásában.

2025-ös FoodTechShow-n először adták át a GreenTechAward – Fenntarthatóság Bajnoka Díjat, amellyel a hazai élelmiszeripar legkiemelkedőbb zöld és innovatív vállalkozásait ismerték el
GreenTechAward – új díj
A rendezvény csúcspontja a NAK által idén először meghirdetett FTS25 GreenTechAward – Fenntarthatóság Bajnoka Díj átadása volt. A három kategóriában kiosztott elismerés célja, hogy ráirányítsa a figyelmet azokra a hazai vállalatokra, amelyek mérhető módon csökkentik környezeti terhelésüket, és az innovációt a mindennapi működésbe integrálják.
A kis- és középvállalkozások kategóriájában a Virgin Oil Press Kft. (Grapoila) győzött, amely a hazai élelmiszeripar egyik leginspirálóbb körforgásos modelljét valósította meg. A vállalat a hidegen sajtolt olajgyártás melléktermékeiből – például szőlőtörkölyből, maghulladékból és olajpogácsából – prémium élelmiszereket és natúrkozmetikumokat készít, a gyártási folyamat során keletkező hulladékot pedig 100%-ban újrahasznosítja. A Grapoila energiaellátásában megújuló forrásokat alkalmaz, üzemében a víz- és energiafelhasználást digitális monitoringrendszer segíti.
A nagyvállalati kategória nyertese az OSI Food Solutions Hungary Kft., amely a bábolnai húsfeldolgozó üzemében komplex környezetirányítási rendszert működtet. Az üzem energiaellátását napelempark biztosítja, a melléktermékeket biogázra, takarmányra és komposztra hasznosítják. Az OSI-csoport globális stratégiájába illeszkedve az ellátási lánc minden szintjén méri és csökkenti a karbonlábnyomot, miközben folyamatosan fejleszti dolgozói környezettudatosságát.
A nagykereskedői kategóriában az Auchan Magyarország Kft. vehette át a díjat. Az áruházlánc évek óta a zöld kereskedelem úttörője: több telephelyén napelemrendszert és energiatakarékos hűtési technológiát alkalmaz. Saját élelmiszermentő programjával évente több ezer tonna élelmiszert juttat el karitatív szervezeteknek, miközben folyamatosan csökkenti a műanyag csomagolások arányát, és bevezette az újratölthető csomagolási rendszereket.
A különdíjat a Zala-Cereália Kft. kapta, amely gabonafeldolgozóként a helyi alapanyagokra és rövid ellátási láncra épít, miközben saját energiaszükségletét megújuló forrásból fedezi.
A FoodTechShow szakmai üzenete egyértelmű: a fenntarthatóság megvalósítása elképzelhetetlen az élelmiszeripar szereplői nélkül. Az idei fókusz – a körforgásos gazdaság, az energiatakarékosság és az adatvezérelt termelés – már kézzelfogható eredményeket hoz.
Kapcsolódó cikkeink
Többet főznének az X- és Y-generációk tagjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyarországra érkezett a Sensobus
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fogy a nép, ürül a vidék: Hogyan alakítja át Magyarország demográfiai hanyatlása a kiskereskedelmet?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hiába feszült a magyarok fele a karácsonyi ajándékok miatt, a minőségből nem adunk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A pénztárca mellett az értékek is számítanak – így változik a magyarok vásárlása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

