Zewa: Nem a WC-deszka miatt veszekednek a párok
Az okostelefon használata a leggyakoribb tevékenység a mellékhelyiség használata közben, ahol a férfiak majdnem kétszer annyi időt töltenek, mint a nők. A WC-használati szokások a párok 39%-ának okoztak már konfliktust, a kellemetlen szagokat viszont az emberek kicsit több, mint a fele találja zavarónak – ez is kiderül az Opinio által a Zewa megbízásából készült reprezentatív felmérésből1.
WC-használati szokások
A kutatásból kiolvasható, hogy vannak különbségek a nők és a férfiak WC-használati szokásai között mind az eltöltött idő, mind a közben végzett tevékenységek tekintetében. A férfiak átlagosan közel kétszer annyi ideig tartózkodnak a mellékhelyiségben: a nők esetében 4 perc körül alakul az átlag, míg a férfiaknál ez az érték 7 perc. A nők 26 százaléka a lehető leghamarabb elhagyja a WC-t (vs. férfiak 14%-a), 5-10 percet a nők 21%-a, a férfiak 30 százaléka tölt ott, míg 10 percnél is többet a nők 9%-a, a férfiak 16 százaléka.
A férfiak gyakrabban és többféle tevékenységet végeznek a mellékhelységben: az okostelefon használata vezet mindkét nem esetében (férfiak: 48%, nők: 36%), ezen kívül az olvasás, a telefonálás és a zenehallgatás is szerepel a listán. Az ajtón keresztüli beszélgetéssel és a rejtvényfejtéssel azonban a nők töltenek el több időt, előbbit 8 (férfiak 4%), míg utóbbit 3 (férfiak 2%) százalékuk végzi rendszeresen.
Bár a közhiedelemben él a vélekedés, hogy a WC-ülőke fel/lehajtása a leggyakoribb problémaforrás, a kutatás cáfolja ezt. A párkapcsolatban élők többségének soha (nők: 55%, férfiak: 66%) vagy mindössze alkalomszerűen volt párkapcsolati konfliktusa a mellékhelység használatával kapcsolatban, a gyakori problémáról beszámolók aránya mindössze 4 százalék. A konfliktusok fő forrása ugyanis a WC-n töltött idő (43%), a sürgetés (41%), és a tisztaság (27%) a WC-ülőke le/felhajtása csak a párok 22 százalékának okoz problémát, amelyet a WC papír helyesnek vélt használatával kapcsolatos nézeteltérés (21%) követ.
Fontos eredménye a kutatásnak, hogy a párok többsége megvitatja a WC-használat kérdéseit a partnerével, de a válaszadók 18%-ának még mindig többnyire, vagy kifejezetten tabutémának számítanak ezek a kérdéskörök, a nemek közül pedig a férfiaknál magasabb valamelyest a tabusítást érzékelők aránya. A párok nagy részének nincs semmilyen szabálya a WC-használatra, vagy az összeszokás során kialakított közös rendszert használják sikeresen. További érdekesség, hogy 10 százalék körüli azok aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy nincsenek szabályaik, de segítene nekik, ha lennének.
Kellemetlen szagok
A kellemetlen szagok megosztják a válaszadókat, kicsit több mint a felüket inkább zavarja (nagyon zavarja: 17%, inkább zavarja: 38%), míg másik részük elfogadja a létezésüket. A párkapcsolatban lévőknek 45%-a nyilatkozott úgy, hogy a kellemetlen szagok miatt kényelmetlen számukra, ha párjukkal közvetlenül egymás után használják a mellékhelyiséget (11-11% számára zavaró, ha közvetlenül a párja után kell használnia a mellékhelyiséget vagy ha a párja közvetlenül utána használja azt, 23% számára pedig mindkét eset kényelmetlen). A tisztítószerek szaga kevésbé bántó, de így is az emberek 28%-át nagyon vagy inkább zavarják ezek az illatok.
A WC-n felmerülő konfliktusok kezelésében segíthet a Zewa innovációja, a kifejezetten a mellékhelyiségben kialakuló kellemetlen szagok ellen kifejlesztett Odor Block® technológia: más megoldásokkal szemben, amelyek csak elfedik a nem kívánatos szagokat, a Zewa Deluxe illatosított WC-papírok rövid idő alatt semlegesítik azokat, így remélhetőleg a WC-használattal kapcsolatos problémák is mérséklődnek.
1 Opinio Institue Kft. felmérése a 16–59 éves lakosság körében (a kutatás kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint reprezentatív). A kutatásban összesen 1109 fő vett részt, a mérés hibahatára 3%, azaz a fent bemutatott %-os arányszámok maximum ennyivel térhetnek el attól, mint amit az ország összes 16 és 59 év közötti lakosának lekérdezése eredményezett volna.
Kapcsolódó cikkeink
Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >Zewa Eco Comfort 90 db-os papírzsebkendő
A Zewa az Eco Comfort toalettpapír sikere nyomán bevezeti az…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >