Zewa: Nem a WC-deszka miatt veszekednek a párok
Az okostelefon használata a leggyakoribb tevékenység a mellékhelyiség használata közben, ahol a férfiak majdnem kétszer annyi időt töltenek, mint a nők. A WC-használati szokások a párok 39%-ának okoztak már konfliktust, a kellemetlen szagokat viszont az emberek kicsit több, mint a fele találja zavarónak – ez is kiderül az Opinio által a Zewa megbízásából készült reprezentatív felmérésből1.
WC-használati szokások
A kutatásból kiolvasható, hogy vannak különbségek a nők és a férfiak WC-használati szokásai között mind az eltöltött idő, mind a közben végzett tevékenységek tekintetében. A férfiak átlagosan közel kétszer annyi ideig tartózkodnak a mellékhelyiségben: a nők esetében 4 perc körül alakul az átlag, míg a férfiaknál ez az érték 7 perc. A nők 26 százaléka a lehető leghamarabb elhagyja a WC-t (vs. férfiak 14%-a), 5-10 percet a nők 21%-a, a férfiak 30 százaléka tölt ott, míg 10 percnél is többet a nők 9%-a, a férfiak 16 százaléka.
A férfiak gyakrabban és többféle tevékenységet végeznek a mellékhelységben: az okostelefon használata vezet mindkét nem esetében (férfiak: 48%, nők: 36%), ezen kívül az olvasás, a telefonálás és a zenehallgatás is szerepel a listán. Az ajtón keresztüli beszélgetéssel és a rejtvényfejtéssel azonban a nők töltenek el több időt, előbbit 8 (férfiak 4%), míg utóbbit 3 (férfiak 2%) százalékuk végzi rendszeresen.
Bár a közhiedelemben él a vélekedés, hogy a WC-ülőke fel/lehajtása a leggyakoribb problémaforrás, a kutatás cáfolja ezt. A párkapcsolatban élők többségének soha (nők: 55%, férfiak: 66%) vagy mindössze alkalomszerűen volt párkapcsolati konfliktusa a mellékhelység használatával kapcsolatban, a gyakori problémáról beszámolók aránya mindössze 4 százalék. A konfliktusok fő forrása ugyanis a WC-n töltött idő (43%), a sürgetés (41%), és a tisztaság (27%) a WC-ülőke le/felhajtása csak a párok 22 százalékának okoz problémát, amelyet a WC papír helyesnek vélt használatával kapcsolatos nézeteltérés (21%) követ.
Fontos eredménye a kutatásnak, hogy a párok többsége megvitatja a WC-használat kérdéseit a partnerével, de a válaszadók 18%-ának még mindig többnyire, vagy kifejezetten tabutémának számítanak ezek a kérdéskörök, a nemek közül pedig a férfiaknál magasabb valamelyest a tabusítást érzékelők aránya. A párok nagy részének nincs semmilyen szabálya a WC-használatra, vagy az összeszokás során kialakított közös rendszert használják sikeresen. További érdekesség, hogy 10 százalék körüli azok aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy nincsenek szabályaik, de segítene nekik, ha lennének.
Kellemetlen szagok
A kellemetlen szagok megosztják a válaszadókat, kicsit több mint a felüket inkább zavarja (nagyon zavarja: 17%, inkább zavarja: 38%), míg másik részük elfogadja a létezésüket. A párkapcsolatban lévőknek 45%-a nyilatkozott úgy, hogy a kellemetlen szagok miatt kényelmetlen számukra, ha párjukkal közvetlenül egymás után használják a mellékhelyiséget (11-11% számára zavaró, ha közvetlenül a párja után kell használnia a mellékhelyiséget vagy ha a párja közvetlenül utána használja azt, 23% számára pedig mindkét eset kényelmetlen). A tisztítószerek szaga kevésbé bántó, de így is az emberek 28%-át nagyon vagy inkább zavarják ezek az illatok.
A WC-n felmerülő konfliktusok kezelésében segíthet a Zewa innovációja, a kifejezetten a mellékhelyiségben kialakuló kellemetlen szagok ellen kifejlesztett Odor Block® technológia: más megoldásokkal szemben, amelyek csak elfedik a nem kívánatos szagokat, a Zewa Deluxe illatosított WC-papírok rövid idő alatt semlegesítik azokat, így remélhetőleg a WC-használattal kapcsolatos problémák is mérséklődnek.
1 Opinio Institue Kft. felmérése a 16–59 éves lakosság körében (a kutatás kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint reprezentatív). A kutatásban összesen 1109 fő vett részt, a mérés hibahatára 3%, azaz a fent bemutatott %-os arányszámok maximum ennyivel térhetnek el attól, mint amit az ország összes 16 és 59 év közötti lakosának lekérdezése eredményezett volna.
Kapcsolódó cikkeink
Karácsonyi hangulat már az előkészületek során is: Zewa tippek
Akkor ünnep igazán az ünnep, ha ragyog – azaz, ha…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >