Zéró kibocsátás mellett kötelezi el magát a Tesco 2035-re saját működésében
- Összhangban az ENSZ céljaival, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával, a Tesco 2050-re a teljes ellátási láncból és termékeiből eredő nettó zéró kibocsátás elérése mellett is elkötelezte magát
- A Tesco részletes tervet állít össze a különböző forrásokból származó kibocsátás csökkentésére
- A vállalat 2050-es nettó zéró kibocsátási céljának teljesítéséhez az iparág, a társadalom és a kormányok összefogására van szükség
A Tesco teljes vállalatcsoportra vonatkozóan ma bejelentett új klímacélja megerősítette elkötelezettségét a klímaváltozás elleni harcban. Az áruházlánc célul tűzte ki, hogy 2035-ig eléri a nettó zéró kibocsátást saját működésében, ami Magyarországra éppúgy érvényes, mint a közép-európai működési régió másik két országára, valamint az Egyesült Királyságra és Írországra. A Tesco emellett azt is vállalta, hogy 2050-re a termékeiből és az ellátási láncból eredő kibocsátását is nullára csökkenti, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával.
A kibocsátáscsökkentés hármas fókuszával összhangban a Tesco 2050-es kötelezettségvállalása kiterjed a teljes értékláncában keletkező valamennyi kibocsátásra, így egyrészt a nyersanyagok beszerzésére és az élelmiszer-előállításra (a mezőgazdaság és a gyártás területén), másrészt a Tesco termékek otthoni felhasználására, beleértve az élelmiszer-hulladék csökkentését és végül az emberek táplálkozási döntéseire is, ahol a kibocsátáscsökkenés érdekében a növényi eredetű élelmiszerek nagyobb arányú fogyasztása ajánlott.
A Tesco termékeiből és az ellátási láncból származó kibocsátás teszi ki az áruházlánc teljes üvegházhatású gázkibocsátásának több mint 90 százalékát. A következő 12 hónapban a Tesco részletes tervet állít össze a célok teljesítésére, kidolgozva benne a legnagyobb emissziós területekre vonatkozó részletes dekarbonizációs útitervét.
„Ebben az éghajlatváltozás kezelése szempontjából kritikus évben cselekvésre és kötelezettségvállalásokra van szükségünk. Büszkék vagyunk azokra a lépésekre, amelyeket Közép-Európában már megtettünk, beleértve, hogy áttértünk megújuló energiaellátásra, 2015 óta 67 százalékkal csökkentettük a kibocsátásunkat a régióban és 65 százalékkal az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Emellett segítünk vásárlóinknak a fenntarthatóbb étkezési szokások kialakításában, ami a WWF-fel kötött új partnerségünk fókuszterülete. Ezek az új vállalásaink még inkább átláthatóvá teszik kibocsátásainkat, és lehetővé teszik számunkra azon területek beazonosítását és kezelését, ahol sürgős beavatkozásokra van szükség”
– mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a FAO globális élelmiszerár indexe decemberben
Az élelmiszer-alapanyagok árának globális mutatója csökkent decemberben, köszönhetően cukor alacsonyabb…
Tovább olvasom >Extra löket, extra alacsony áron a Tescótól
Új év, új élet – mondogatjuk magunknak szinte minden év…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >