Zéró kibocsátás mellett kötelezi el magát a Tesco 2035-re saját működésében
- Összhangban az ENSZ céljaival, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával, a Tesco 2050-re a teljes ellátási láncból és termékeiből eredő nettó zéró kibocsátás elérése mellett is elkötelezte magát
- A Tesco részletes tervet állít össze a különböző forrásokból származó kibocsátás csökkentésére
- A vállalat 2050-es nettó zéró kibocsátási céljának teljesítéséhez az iparág, a társadalom és a kormányok összefogására van szükség
A Tesco teljes vállalatcsoportra vonatkozóan ma bejelentett új klímacélja megerősítette elkötelezettségét a klímaváltozás elleni harcban. Az áruházlánc célul tűzte ki, hogy 2035-ig eléri a nettó zéró kibocsátást saját működésében, ami Magyarországra éppúgy érvényes, mint a közép-európai működési régió másik két országára, valamint az Egyesült Királyságra és Írországra. A Tesco emellett azt is vállalta, hogy 2050-re a termékeiből és az ellátási láncból eredő kibocsátását is nullára csökkenti, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával.
A kibocsátáscsökkentés hármas fókuszával összhangban a Tesco 2050-es kötelezettségvállalása kiterjed a teljes értékláncában keletkező valamennyi kibocsátásra, így egyrészt a nyersanyagok beszerzésére és az élelmiszer-előállításra (a mezőgazdaság és a gyártás területén), másrészt a Tesco termékek otthoni felhasználására, beleértve az élelmiszer-hulladék csökkentését és végül az emberek táplálkozási döntéseire is, ahol a kibocsátáscsökkenés érdekében a növényi eredetű élelmiszerek nagyobb arányú fogyasztása ajánlott.
A Tesco termékeiből és az ellátási láncból származó kibocsátás teszi ki az áruházlánc teljes üvegházhatású gázkibocsátásának több mint 90 százalékát. A következő 12 hónapban a Tesco részletes tervet állít össze a célok teljesítésére, kidolgozva benne a legnagyobb emissziós területekre vonatkozó részletes dekarbonizációs útitervét.
„Ebben az éghajlatváltozás kezelése szempontjából kritikus évben cselekvésre és kötelezettségvállalásokra van szükségünk. Büszkék vagyunk azokra a lépésekre, amelyeket Közép-Európában már megtettünk, beleértve, hogy áttértünk megújuló energiaellátásra, 2015 óta 67 százalékkal csökkentettük a kibocsátásunkat a régióban és 65 százalékkal az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Emellett segítünk vásárlóinknak a fenntarthatóbb étkezési szokások kialakításában, ami a WWF-fel kötött új partnerségünk fókuszterülete. Ezek az új vállalásaink még inkább átláthatóvá teszik kibocsátásainkat, és lehetővé teszik számunkra azon területek beazonosítását és kezelését, ahol sürgős beavatkozásokra van szükség”
– mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >