Zara Pre-owned: A fenntarthatóság felé egy újabb lépés
Elindult a Zara Pre-owned szolgáltatása, amely a használt ruhadarabok adományozására, javítására, adásvételére és vásárlására ad lehetőséget. A spanyol divatmárka célja, hogy a programmal meghosszabbítsa termékei élettartamát és támogassa a fenntarthatóbb divatot. Bár a szolgáltatás Magyarországon még nem elérhető, a cég ígérete szerint 2025-ig minden stratégiai piacon bevezetésre kerül – írja a Pénzcentrum.

Elindult a Zara Pre-owned rendszere
Új piacok és a fenntarthatóság iránti elkötelezettség
A Zara Pre-owned már jelenleg is elérhető többek között Németországban, Ausztriában, Belgiumban, Horvátországban és az Egyesült Államokban. A rendszer célja, hogy az ügyfelek számára kényelmes platformot biztosítson a felesleges ruhadarabok újbóli felhasználására, amivel a vásárlók hozzájárulhatnak a környezeti terhelés csökkentéséhez. A márka emellett nagy hangsúlyt fektetett a közösségi médiás kommunikációra, egy TikTok-videóval is felhívva a figyelmet az új rendszerre.
Bizonytalan helyzet a bangladesi ruhaiparban
A Zara fenntarthatósági lépései egy olyan időszakban születtek, amikor a bangladesi ruhaipar – az egyik legnagyobb globális beszállítói központ – komoly kihívásokkal küzd. Az országban politikai zavargások, tüntetések, sőt gyárak felgyújtása és internetkimaradások is nehezítik a termelést. Mohiuddin Rubel, a bangladesi ruhagyártók és exportőrök szövetségének igazgatója szerint a helyzet alááshatja a márkák bizalmát. Kyaw Sein Thai beszerzési szakember úgy becsülte, hogy az idei export 10-20%-kal csökkenhet.
Vegyes eredmények a globális divatpiacon
A globális divatóriások, köztük a H&M és a Zalando, eltérő eredményeket tapasztaltak az elmúlt időszakban. A H&M nem érte el a várt negyedéves eredményeket, és kénytelen volt felülvizsgálni a nyereséghányad-célját. Bár a vállalat továbbra is elkötelezett a 2024-re kitűzött 10%-os üzemi árrés elérése mellett, a jelenlegi piaci körülmények egyre nehezebbé teszik ezt.
Eközben a Zalando optimistább kilátásokkal tekint a jövőbe. Az online divatóriás aktív ügyfeleinek száma átlépte az 50 milliót, ami alátámasztja az ökoszisztéma-stratégia sikerességét. A vállalat növekedést ért el a bruttó árumennyiségben, bevételben és a korrigált EBIT-ben, ami stabilabb pozíciót biztosít számára a változó piaci környezetben.
A Zara Pre-owned szolgáltatás bevezetése az egyik legfrissebb példa arra, hogy a divatipar nagy szereplői egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. A vásárlók számára ez új lehetőséget nyújt arra, hogy felelős döntéseket hozzanak, míg a márkák számára egy eszközt kínál arra, hogy reagáljanak a klímavédelmi elvárásokra.
Kapcsolódó cikkeink
A CCC Group jelentős akvizícióval erősíti piaci jelenlétét
A CCC Group jelentős akvizícióval erősíti piaci jelenlétét: a vállalat…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte
Az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte…
Tovább olvasom >Hozzánk is megérkezett a humanoid robot
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon…
Tovább olvasom >Megoldások az elszálló élelmiszerárakra: ellenzéki javaslatok az ÁFA és a különadók csökkentésére
Az elmúlt hónapokban ismét felerősödött az élelmiszerárak drasztikus növekedéséről szóló…
Tovább olvasom >