Zara Pre-owned: A fenntarthatóság felé egy újabb lépés
Elindult a Zara Pre-owned szolgáltatása, amely a használt ruhadarabok adományozására, javítására, adásvételére és vásárlására ad lehetőséget. A spanyol divatmárka célja, hogy a programmal meghosszabbítsa termékei élettartamát és támogassa a fenntarthatóbb divatot. Bár a szolgáltatás Magyarországon még nem elérhető, a cég ígérete szerint 2025-ig minden stratégiai piacon bevezetésre kerül – írja a Pénzcentrum.
Új piacok és a fenntarthatóság iránti elkötelezettség
A Zara Pre-owned már jelenleg is elérhető többek között Németországban, Ausztriában, Belgiumban, Horvátországban és az Egyesült Államokban. A rendszer célja, hogy az ügyfelek számára kényelmes platformot biztosítson a felesleges ruhadarabok újbóli felhasználására, amivel a vásárlók hozzájárulhatnak a környezeti terhelés csökkentéséhez. A márka emellett nagy hangsúlyt fektetett a közösségi médiás kommunikációra, egy TikTok-videóval is felhívva a figyelmet az új rendszerre.
Bizonytalan helyzet a bangladesi ruhaiparban
A Zara fenntarthatósági lépései egy olyan időszakban születtek, amikor a bangladesi ruhaipar – az egyik legnagyobb globális beszállítói központ – komoly kihívásokkal küzd. Az országban politikai zavargások, tüntetések, sőt gyárak felgyújtása és internetkimaradások is nehezítik a termelést. Mohiuddin Rubel, a bangladesi ruhagyártók és exportőrök szövetségének igazgatója szerint a helyzet alááshatja a márkák bizalmát. Kyaw Sein Thai beszerzési szakember úgy becsülte, hogy az idei export 10-20%-kal csökkenhet.
Vegyes eredmények a globális divatpiacon
A globális divatóriások, köztük a H&M és a Zalando, eltérő eredményeket tapasztaltak az elmúlt időszakban. A H&M nem érte el a várt negyedéves eredményeket, és kénytelen volt felülvizsgálni a nyereséghányad-célját. Bár a vállalat továbbra is elkötelezett a 2024-re kitűzött 10%-os üzemi árrés elérése mellett, a jelenlegi piaci körülmények egyre nehezebbé teszik ezt.
Eközben a Zalando optimistább kilátásokkal tekint a jövőbe. Az online divatóriás aktív ügyfeleinek száma átlépte az 50 milliót, ami alátámasztja az ökoszisztéma-stratégia sikerességét. A vállalat növekedést ért el a bruttó árumennyiségben, bevételben és a korrigált EBIT-ben, ami stabilabb pozíciót biztosít számára a változó piaci környezetben.
A Zara Pre-owned szolgáltatás bevezetése az egyik legfrissebb példa arra, hogy a divatipar nagy szereplői egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. A vásárlók számára ez új lehetőséget nyújt arra, hogy felelős döntéseket hozzanak, míg a márkák számára egy eszközt kínál arra, hogy reagáljanak a klímavédelmi elvárásokra.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Shein-termék okozott súlyos égési sérüléseket egy brit tinédzsernek
Egy Shein online áruházból vásárolt körömragasztó súlyos égési sérüléseket okozott…
Tovább olvasom >Hamis világmárkákkal bukott le egy budapesti üzlet: 45 millió forintos kárt okoztak
Egy budapesti üzlet hamis világmárkákkal csalogatta vevőit, több mint 45…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >