Zara Pre-owned: A fenntarthatóság felé egy újabb lépés
Elindult a Zara Pre-owned szolgáltatása, amely a használt ruhadarabok adományozására, javítására, adásvételére és vásárlására ad lehetőséget. A spanyol divatmárka célja, hogy a programmal meghosszabbítsa termékei élettartamát és támogassa a fenntarthatóbb divatot. Bár a szolgáltatás Magyarországon még nem elérhető, a cég ígérete szerint 2025-ig minden stratégiai piacon bevezetésre kerül – írja a Pénzcentrum.

Elindult a Zara Pre-owned rendszere
Új piacok és a fenntarthatóság iránti elkötelezettség
A Zara Pre-owned már jelenleg is elérhető többek között Németországban, Ausztriában, Belgiumban, Horvátországban és az Egyesült Államokban. A rendszer célja, hogy az ügyfelek számára kényelmes platformot biztosítson a felesleges ruhadarabok újbóli felhasználására, amivel a vásárlók hozzájárulhatnak a környezeti terhelés csökkentéséhez. A márka emellett nagy hangsúlyt fektetett a közösségi médiás kommunikációra, egy TikTok-videóval is felhívva a figyelmet az új rendszerre.
Bizonytalan helyzet a bangladesi ruhaiparban
A Zara fenntarthatósági lépései egy olyan időszakban születtek, amikor a bangladesi ruhaipar – az egyik legnagyobb globális beszállítói központ – komoly kihívásokkal küzd. Az országban politikai zavargások, tüntetések, sőt gyárak felgyújtása és internetkimaradások is nehezítik a termelést. Mohiuddin Rubel, a bangladesi ruhagyártók és exportőrök szövetségének igazgatója szerint a helyzet alááshatja a márkák bizalmát. Kyaw Sein Thai beszerzési szakember úgy becsülte, hogy az idei export 10-20%-kal csökkenhet.
Vegyes eredmények a globális divatpiacon
A globális divatóriások, köztük a H&M és a Zalando, eltérő eredményeket tapasztaltak az elmúlt időszakban. A H&M nem érte el a várt negyedéves eredményeket, és kénytelen volt felülvizsgálni a nyereséghányad-célját. Bár a vállalat továbbra is elkötelezett a 2024-re kitűzött 10%-os üzemi árrés elérése mellett, a jelenlegi piaci körülmények egyre nehezebbé teszik ezt.
Eközben a Zalando optimistább kilátásokkal tekint a jövőbe. Az online divatóriás aktív ügyfeleinek száma átlépte az 50 milliót, ami alátámasztja az ökoszisztéma-stratégia sikerességét. A vállalat növekedést ért el a bruttó árumennyiségben, bevételben és a korrigált EBIT-ben, ami stabilabb pozíciót biztosít számára a változó piaci környezetben.
A Zara Pre-owned szolgáltatás bevezetése az egyik legfrissebb példa arra, hogy a divatipar nagy szereplői egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. A vásárlók számára ez új lehetőséget nyújt arra, hogy felelős döntéseket hozzanak, míg a márkák számára egy eszközt kínál arra, hogy reagáljanak a klímavédelmi elvárásokra.
Kapcsolódó cikkeink
Cheetos Pants: narancssárga divatforradalom a sajtpor kedvelőinek
Rendhagyó ruhadarabbal lépett be a Cheetos a divat világába: a…
Tovább olvasom >A kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A veszélyes, nem élelmiszeripari termékek uniós gyorsriasztási rendszerében kozmetikai termékekre…
Tovább olvasom >A CCC Group jelentős akvizícióval erősíti piaci jelenlétét
A CCC Group jelentős akvizícióval erősíti piaci jelenlétét: a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >