Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom
Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be számos élelmiszertermékre, köztük zabkására és granolára, amelyeket az új szabályozás „egészségtelennek” minősít.
A tiltás a tévében este 9 óra előtt látható reklámokra voatkozik, és a készételektől kezdve a töltött tésztákon, zab-alapú gabonapelyheken és édességeken, chipsen, sós snackeken, valamint üdítőitalokon át a pizzákig számos termékkategóriát lefed. Az érintett élelmiszerek listáját egy pontozásos rendszerrel határozzák meg, amely az energia-, telítettzsír-, cukor- és nátriumtartalmat veti össze a hasznos tápanyagokkal.
Az intézkedés célja az elhízás visszaszorítása, mivel az NHS adatai szerint minden nyolcadik kisgyermek és általános iskolás túlsúlyos vagy elhízott. A kormány becslései szerint az új szabályozás évente 7,2 milliárd kalóriát távolít el a gyerekek étrendjéből, így akár 20000 esetben megelőzhető lesz a gyermekkori elhízás – számolt be a Grocery Gazette a Financial Times riportjára hivatkozva.
Wes Streeting egészségügyi miniszter szerint az elhízás megfosztja a gyerekeket attól, hogy jól induljanak az életben, valamint egész életen át tartó egészségügyi problémákhoz vezet, ami milliárdokba kerül a brit egészségügyi rendszernek.
A döntés a munkáspárni kormány legújabb lépése az elhízás elleni harcban, miután a korábbi, 2022-ben bevezetett szabályozások már korlátozták a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú termékek elhelyezését az üzletek kiemelt pontjain.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Hero Group a brit Deliciously Ella márkát
A svájci élelmiszergyártó Hero Group felvásárolta a Deliciously Ella néven…
Tovább olvasom >Poharas vegán fehércsoki-desszertet dob piacra a The Coconut Collab
A brit The Coconut Collaborative új, vegán, kókuszalapú desszerteket vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >