Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom
Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be számos élelmiszertermékre, köztük zabkására és granolára, amelyeket az új szabályozás „egészségtelennek” minősít.
A tiltás a tévében este 9 óra előtt látható reklámokra voatkozik, és a készételektől kezdve a töltött tésztákon, zab-alapú gabonapelyheken és édességeken, chipsen, sós snackeken, valamint üdítőitalokon át a pizzákig számos termékkategóriát lefed. Az érintett élelmiszerek listáját egy pontozásos rendszerrel határozzák meg, amely az energia-, telítettzsír-, cukor- és nátriumtartalmat veti össze a hasznos tápanyagokkal.
Az intézkedés célja az elhízás visszaszorítása, mivel az NHS adatai szerint minden nyolcadik kisgyermek és általános iskolás túlsúlyos vagy elhízott. A kormány becslései szerint az új szabályozás évente 7,2 milliárd kalóriát távolít el a gyerekek étrendjéből, így akár 20000 esetben megelőzhető lesz a gyermekkori elhízás – számolt be a Grocery Gazette a Financial Times riportjára hivatkozva.
Wes Streeting egészségügyi miniszter szerint az elhízás megfosztja a gyerekeket attól, hogy jól induljanak az életben, valamint egész életen át tartó egészségügyi problémákhoz vezet, ami milliárdokba kerül a brit egészségügyi rendszernek.
A döntés a munkáspárni kormány legújabb lépése az elhízás elleni harcban, miután a korábbi, 2022-ben bevezetett szabályozások már korlátozták a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú termékek elhelyezését az üzletek kiemelt pontjain.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >