Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 06. 09:27

Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be számos élelmiszertermékre, köztük zabkására és granolára, amelyeket az új szabályozás „egészségtelennek” minősít.

A tiltás a tévében este 9 óra előtt látható reklámokra voatkozik, és a készételektől kezdve a töltött tésztákon, zab-alapú gabonapelyheken és édességeken, chipsen, sós snackeken, valamint üdítőitalokon át a pizzákig számos termékkategóriát lefed. Az érintett élelmiszerek listáját egy pontozásos rendszerrel határozzák meg, amely az energia-, telítettzsír-, cukor- és nátriumtartalmat veti össze a hasznos tápanyagokkal.

Az intézkedés célja az elhízás visszaszorítása, mivel az NHS adatai szerint minden nyolcadik kisgyermek és általános iskolás túlsúlyos vagy elhízott. A kormány becslései szerint az új szabályozás évente 7,2 milliárd kalóriát távolít el a gyerekek étrendjéből, így akár 20000 esetben megelőzhető lesz a gyermekkori elhízás – számolt be a Grocery Gazette a Financial Times riportjára hivatkozva.

Wes Streeting egészségügyi miniszter szerint az elhízás megfosztja a gyerekeket attól, hogy jól induljanak az életben, valamint egész életen át tartó egészségügyi problémákhoz vezet, ami milliárdokba kerül a brit egészségügyi rendszernek.

A döntés a munkáspárni kormány legújabb lépése az elhízás elleni harcban, miután a korábbi, 2022-ben bevezetett szabályozások már korlátozták a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú termékek elhelyezését az üzletek kiemelt pontjain.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink