Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom
Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be számos élelmiszertermékre, köztük zabkására és granolára, amelyeket az új szabályozás „egészségtelennek” minősít.
A tiltás a tévében este 9 óra előtt látható reklámokra voatkozik, és a készételektől kezdve a töltött tésztákon, zab-alapú gabonapelyheken és édességeken, chipsen, sós snackeken, valamint üdítőitalokon át a pizzákig számos termékkategóriát lefed. Az érintett élelmiszerek listáját egy pontozásos rendszerrel határozzák meg, amely az energia-, telítettzsír-, cukor- és nátriumtartalmat veti össze a hasznos tápanyagokkal.
Az intézkedés célja az elhízás visszaszorítása, mivel az NHS adatai szerint minden nyolcadik kisgyermek és általános iskolás túlsúlyos vagy elhízott. A kormány becslései szerint az új szabályozás évente 7,2 milliárd kalóriát távolít el a gyerekek étrendjéből, így akár 20000 esetben megelőzhető lesz a gyermekkori elhízás – számolt be a Grocery Gazette a Financial Times riportjára hivatkozva.
Wes Streeting egészségügyi miniszter szerint az elhízás megfosztja a gyerekeket attól, hogy jól induljanak az életben, valamint egész életen át tartó egészségügyi problémákhoz vezet, ami milliárdokba kerül a brit egészségügyi rendszernek.
A döntés a munkáspárni kormány legújabb lépése az elhízás elleni harcban, miután a korábbi, 2022-ben bevezetett szabályozások már korlátozták a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú termékek elhelyezését az üzletek kiemelt pontjain.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Új házhoz szállítási szolgáltatást indított a Deliveroo
A Deliveroo Deliveroo Express nevű új szolgáltatása az Egyesült Királyságban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >