Workania: a kiskereskedelem lett a legnagyobb munkaerőtoborzó Magyarországon
Jelentősen megnőtt a kereslet az eladók, elárusítók, pénztárosok és raktárosok iránt a kiskereskedelemben, így ez az iparág vált az egyik legnagyobb toborzóvá Magyarországon a Workania állásportál legfrissebb felmérése szerint.
Az MTI-nek kedden elküldött kutatás szerint a portál adatbázisában októberig összesen 3270 állásajánlat jelent meg kizárólag eladó-elárusító pozícióban, míg tavaly ugyanezen időszak alatt 2900 ilyen hirdetés volt, 2014 első tíz hónapjában pedig 2300. Idén eddig tehát tavalyhoz képest 12 százalékkal, a tavalyelőtti adatokhoz képest pedig 43 százalékkal több eladót kerestek. A legnagyobb ugrás az iparágon belül év elején volt: drasztikusan megnövekedett a raktárosok, a pénztárosok, a futárok és az árufeltöltők iránti kereslet is.
Bár a hirdetésekre bejövő jelentkezések száma az állásportál adatai szerint 2016-ban 20 százalékkal nőtt, továbbra is jelentős a hiány ezekben a pozíciókban. Az egyik ok a magas fluktuáció, a munkaadók tehát nehéz helyzetben vannak.
Ahogy nőtt a kereslet, úgy emelkedtek a bérek is, bár nem hasonló mértékben, mint a hirdetések száma: a Fizetesek.hu internetes bérfelmérés adatai alapján a kiskereskedelemben egy év alatt 6 százalékkal, az elmúlt két évben pedig 15 százalékkal nőttek a bérek. Az eladó-elárusító pozícióban jelenleg a havi átlagfizetés 135 ezer forint, ez 10 százalékkal több, mint tavaly volt és 15 százalékkal magasabb 2014-hez képest. Ezen a szinten mozog az árufeltöltők, a pénztárosok, és a raktárosok fizetése is. A szakemberek szerint viszont a közeljövőben drasztikus fizetésemelés várható a kiskereskedelemben – derül ki a felmérésből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Manpower: Enyhén bővülhet a foglalkoztatottság a második negyedévben
A gazdasági növekedés újbóli fokozatos beindulásával párhuzamosan a magyar cégek…
Tovább olvasom >A LIDL már készül a szezonra: mintegy 150 új munkatárssal bővíti csapatát a vállalat
A Lidl Magyarország már most készül a Balaton és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >