Olasz boros áttörés Budapesten: 11 pincészet, 33 érem a Winelovers Wine Awards-on az ITA támogatásával

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 10. 10. 10:38
🎧 Hallgasd a cikket:

11 olasz pincészet vett részt a Winelovers Wine Awards-on idén a nyáron, az Olasz Külkereskedelmi Intézet – Italian Trade Agency (ITA) kezdeményezésének köszönhetően, és az eredmények valóban kiválóak voltak: minden pincészet legalább egy aranyérmet nyert, és a visszajelzések pozitívak voltak a beszerzők, a szakmai zsűri és a közönség részéről is. A cégek B2B találkozókon vettek részt, így új üzleti kapcsolatokat alakíthatnak ki. A részvételt az ITA összességében pozitívan értékeli. Az esemény kapcsán Giovanna Chiappini Carpena-val, az Olasz Külkereskedelmi Intézet budapesti irodájának igazgatójával beszélgettünk.

 

• Mi volt a fő célja jelenlétüknek? Ez volt az első alkalom, hogy részt vettek ezen az eseményen, vagy korábban is kiállítottak már?

Az Italian Trade Agency (ITA) először vett részt a Winelovers Wine Awards-on és a Winelovers 100 kóstolón, ahol az olasz pincészetek bemutatkoztak a közönségnek és megmérették boraikat a szakmai zsűri előtt. Budapesti irodánk, az Italian Trade Agency (ITA) 1969 óta működik Magyarországon, és az ITA világhálózatának 87 irodája közé tartozik, amelyek az olasz vállalatok nemzetközi kereskedelmi kapcsolatait fejlesztik. Célunk tehát támogatni az olasz vállalatok magyarországi piacra jutását, népszerűsítve az olasz termékek és szolgáltatások marketingjét, erősítve az olasz–magyar gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat.

Az olasz élelmiszerek és borok jelenléte Magyarországon jelentős, amit tetten érhető számos étterem, üzlet és bár kínálatában. A borimport tekintetében Olaszország áll az első helyen Magyarország beszállítói között. 2024ben az olasz borexport globálisan elérte a 9,3 milliárd eurót, Magyarországon pedig a piaci részesedés 34,6%-át.

Célunk, hogy egyre több olasz bor legyen elérhető a magyar fogyasztók számára: a szakmai eseményeken való részvétel kiváló lehetőséget jelent új kapcsolatok kialakítására.

• Mely olasz borvidékekről származtak a bemutatott és kóstolókon kínált borok?

A részt vevő pincészetek Olaszország különböző régióiból jöttek, az északitól a déli tájakig. A kiállítók bemutatták az olasz szőlészet és borászat legjavát, Veneto-tól Puglia-ig, kiválóan reprezentálva az ország bortermelésének gazdagságát és sokszínűségét. Olaszországnak több mint 350 hivatalosan elismert szőlőfajtája van, és a világ egyik legnagyobb bortermelő országa. Sok pincészet több generáció óta családi tulajdonban van, ezért az olasz borban ötvöződik a hagyomány és a modernitás, a fiatalabb generációk dinamikájával és innovatív megközelítéseivel.

• Összességében pozitívnak tartja-e a részvételt? Hogyan értékeli a szakmai közönségtől kapott visszajelzéseket?

Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk, különösen az olasz borok minőségének köszönhetően és mert színt és változatosságot vittek a versenybe, amely általában túlnyomórészt magyar borokat díjaz. Várjuk, hogy az olasz részvétel új kereskedelmi megállapodásokat eredményezzen, és már kaptunk kedvező híreket e téren. A magyar piacon nagy a verseny, ezért rendkívül fontosnak tartjuk az ilyen promóciós kezdeményezéseket.

• Mely borok vagy pezsgők aratták a legnagyobb sikert a látogatók körében?

Az általunk képviselt pincészetek összesen 33 olasz borral vettek részt a Wine Awardson. Természetesen a kedveltség nagyban függ az egyéni ízléstől, de az eredmények magukért beszélnek: egy Grand Gold, tizenhét Gold, kilenc Silver és hat Bronze érmet nyertek. A teljes lista elérhető az esemény hivatalos honlapján, és bízunk benne, hogy ezek a borok hamarosan felbukkannak az éttermek kínálatában és a boltok polcain Magyarországon.

Az olasz borászatokról az alábbi linken található bemutató anyag:

https://anyflip.com/wazpx/shvf/

(x)

Kapcsolódó cikkeink