Whole Foods sajátmárkás kávé növekedés
Az Amazon főként természetes termékeket kínáló fizikai bolthálózatában az otthoni munkavégzés miatt a kávé kategória, azon belül is a sajátmárkás cikkek forgalma jelentősen emelkedett.
A GroceryDive szerkesztője a hétvégi különszám hasábjain jelentette be, hogy az egy éve, a világjárvány miatt szünetelő „On Special” rovat visszatér. Úgy gondolják, hogy az üzletmenet stabilizálódott, a kereskedelem működése ismét kiszámítható, és láthatáron már a COVID-19 válság vége. A sorozatot a Whole Food csomagolt kávéválasztékának elemzésével kezdik újra, mert a kategória növekedett, a speciális élelmiszerbolt pedig a sajátmárkájú kávé választékát is frissítette és a TikTok platformon is videót osztott meg a kávépillanatokról.
Reggeli rutinok
Az otthoni munkavégzés miatt sok háztartás szerzett be drága kávéfőzőt, ezzel is beletörődve, hogy a reggeli koffeint hosszú-távon is otthon fogja elfogyasztani. Ez a trend jót tett az organikus és speciális kávék széles választékát kínáló Whole Foods eladásainak is. A sötét és közepes örlésű kávék iránti kereslet lett a legjellemzőbb, Julie Bandin, kategóriavezető nyilatkozata szerint. Azt is hozzátette, hogy a vásárlók nyitottabbá váltak az újdonságok kipróbálása iránt, így a hidegen készítendő és a habos kávéváltozatok felé is. De sokan választják továbbra is az espressot és az instant kávéfajtákat. A 365 nevű sajátmárkás kávécsaládjuk átcsomagolását, megújulását is jól fogadták a vásárlók.
Nagy kiszerelés és fair trade előnyben
Julie Bandin elmondása szerint az őrölt kávé nagy csomagos kiszerelések és a több kapszulát tartalmazó nagy dobozok a legkeresettebbek, hiszen a vevők még mindig kevesebbszer járnak boltba és a bespájzolásra, nagybevásárlásokra rendezkedtek be.
A vállalat azt is közölte, hogy a fair trade és a Rainforest Alliance tanúsított kávék forgalma kétszámjegyű növekedést mutatott az elmúlt év során a Whole Foodsnál. Ez is alátámasztja, hogy mind a 365, mind az Allegro sajátmárkás vonalat ezután legalább az egyik minősítéssel ellátva szerzik be, bizonyítandó a munkások és a környezet iránti elkötelezettségüket. A Whole Foods vásárlói különösen érzékenyek az etikus és fenntarthatósági irányelvek betartása iránt. 2019-ben a Natural Marketing Institute jelentése szerint a lánc vásárlói kétszer annyira szándékoznak fair trade termékeket vásárolni, mint az USA átlag vásárlói.
Sajátmárka innováció
Az új, harmadik féltől származó tanúsítások mellett a Whole Foods értékesítési volumene jelentősen nőtt a 365 sajátmárkás kávécsomagolás újratervezésével. A tavaly bemutatott címkefrissítés több év után az első volt, és a vállalat szerint „szeszélyes márkaszemélyiséget” és „letisztult, színes esztétikát” tükröz. Ez év végéig a lánc a sajátmárkás tea portfólióra is kiterjeszti a tanúsítási kötelezettséget.
Az otthonragadt fogyasztók szórakoztatására a TikTok-on indítottak videót, hogyan lehet instant kávéból, cukorból és vízből egy kézi habverő segítségével habos reggeli italt készíteni, amit tejre vagy jégre öntve is lehet fogyasztani. A platformra sok ötlet érkezett, hogy az ICYMI, krémkávé vagy Dalgona kávé hogy lehet még finomabb és kreatívabb, szebb. Egész mozgalom indult a közösségi médiában és az instant kávéeladások is szépen emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >A kakaó, a kávé és a tea árai drágítják a globális élelmiszerimport-számlát a gazdagabb országok számára
A globális élelmiszerimport-számla az előző évhez képest várhatóan 2,2%-kal, több…
Tovább olvasom >Karácsonyi hangulat dobozba zárva
Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >