Whole Foods sajátmárkás kávé növekedés
Az Amazon főként természetes termékeket kínáló fizikai bolthálózatában az otthoni munkavégzés miatt a kávé kategória, azon belül is a sajátmárkás cikkek forgalma jelentősen emelkedett.
A GroceryDive szerkesztője a hétvégi különszám hasábjain jelentette be, hogy az egy éve, a világjárvány miatt szünetelő „On Special” rovat visszatér. Úgy gondolják, hogy az üzletmenet stabilizálódott, a kereskedelem működése ismét kiszámítható, és láthatáron már a COVID-19 válság vége. A sorozatot a Whole Food csomagolt kávéválasztékának elemzésével kezdik újra, mert a kategória növekedett, a speciális élelmiszerbolt pedig a sajátmárkájú kávé választékát is frissítette és a TikTok platformon is videót osztott meg a kávépillanatokról.
Reggeli rutinok
Az otthoni munkavégzés miatt sok háztartás szerzett be drága kávéfőzőt, ezzel is beletörődve, hogy a reggeli koffeint hosszú-távon is otthon fogja elfogyasztani. Ez a trend jót tett az organikus és speciális kávék széles választékát kínáló Whole Foods eladásainak is. A sötét és közepes örlésű kávék iránti kereslet lett a legjellemzőbb, Julie Bandin, kategóriavezető nyilatkozata szerint. Azt is hozzátette, hogy a vásárlók nyitottabbá váltak az újdonságok kipróbálása iránt, így a hidegen készítendő és a habos kávéváltozatok felé is. De sokan választják továbbra is az espressot és az instant kávéfajtákat. A 365 nevű sajátmárkás kávécsaládjuk átcsomagolását, megújulását is jól fogadták a vásárlók.
Nagy kiszerelés és fair trade előnyben
Julie Bandin elmondása szerint az őrölt kávé nagy csomagos kiszerelések és a több kapszulát tartalmazó nagy dobozok a legkeresettebbek, hiszen a vevők még mindig kevesebbszer járnak boltba és a bespájzolásra, nagybevásárlásokra rendezkedtek be.
A vállalat azt is közölte, hogy a fair trade és a Rainforest Alliance tanúsított kávék forgalma kétszámjegyű növekedést mutatott az elmúlt év során a Whole Foodsnál. Ez is alátámasztja, hogy mind a 365, mind az Allegro sajátmárkás vonalat ezután legalább az egyik minősítéssel ellátva szerzik be, bizonyítandó a munkások és a környezet iránti elkötelezettségüket. A Whole Foods vásárlói különösen érzékenyek az etikus és fenntarthatósági irányelvek betartása iránt. 2019-ben a Natural Marketing Institute jelentése szerint a lánc vásárlói kétszer annyira szándékoznak fair trade termékeket vásárolni, mint az USA átlag vásárlói.
Sajátmárka innováció
Az új, harmadik féltől származó tanúsítások mellett a Whole Foods értékesítési volumene jelentősen nőtt a 365 sajátmárkás kávécsomagolás újratervezésével. A tavaly bemutatott címkefrissítés több év után az első volt, és a vállalat szerint „szeszélyes márkaszemélyiséget” és „letisztult, színes esztétikát” tükröz. Ez év végéig a lánc a sajátmárkás tea portfólióra is kiterjeszti a tanúsítási kötelezettséget.
Az otthonragadt fogyasztók szórakoztatására a TikTok-on indítottak videót, hogyan lehet instant kávéból, cukorból és vízből egy kézi habverő segítségével habos reggeli italt készíteni, amit tejre vagy jégre öntve is lehet fogyasztani. A platformra sok ötlet érkezett, hogy az ICYMI, krémkávé vagy Dalgona kávé hogy lehet még finomabb és kreatívabb, szebb. Egész mozgalom indult a közösségi médiában és az instant kávéeladások is szépen emelkedtek.
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >