Az online térben való piac- és bevételszerzés formái, a különböző digitális platformokban rejlő üzleti lehetőségek, valamint az újságírás 21. századi kihívásai voltak a főbb témák a News Impact Summit című workshopsorozat budapesti állomásán, melyet szeptember 11-én tartottak az Akvárium Klubban.
Az Európai Újságírás Központ (European Journalism Centre) által szervezett egész napos konferencián a meghívott újságírók olyan előadásokat és pódiumbeszélgetéseket hallgathattak, melyek a digitális felületeken való érvényesülés különböző lehetőségeit, üzleti modelljeit mutatták be konkrét példákon keresztül.
A virtuális világ térnyerése számos szakma piacára mért súlyos csapást. A kulturális szegmensben a zeneipar mellett a nyomtatott sajtó is hatalmas kihívások elé került az elmúlt 15-20 évben. Addig a sajtótermékek kontrollált forrással és szerkesztéssel, nyomtatott, megvásárolható formában jutottak el az olvasókhoz, az internet szabadsága és „ingyenessége” azonban az újságírás mindhárom egységére elemi csapást mért. A hírek forrása ellenőrizhetetlen, a blogokat, hír- és egyéb tematikus oldalakat bárki írhatja és szerkesztheti, mindezért pedig az olvasóközönségnek fizetnie sem kell.
A News Impact Summit budapesti konferenciáján több piacvezető, fejlődő és újonnan indult médiafelület mutatta be azokat a stratégiákat és példákat, melyekkel piaci pozíciójukat, fennmaradásukat és bevételeiket biztosítani tudják. Az előadók olyan külföldi orgánumoktól érkeztek többek között, mint a Spiegel, a The Washington Post és a BBC, magyar sajtótermékek közül pedig a 444.hu, az Atlatszo.hu és a Direkt36 képviselői tartottak előadást, vagy vettek részt pódiumbeszélgetésen. A gazdasági kérdések mellett politikai, etikai, ideológiai és álhírekkel kapcsolatos témák is napirenden voltak.
A workshop tanulsága szerint a fennmaradáshoz az alkalmazkodás már nem elég. A megszokottak helyett új utakon indulva, folyamatos innovációkkal kell elöl járni, és a Facebook-YouTube-Twitter hármasa nélkül esélytelen az életben maradás.
Az Európai Újságírás Központ (EJC) nemzetközi konferenciasorozatát, melyben a budapesti a 21. állomás volt, partnerként a Google News Lab szervezi és támogatja.
J. A.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik,…
Tovább olvasom >Az internet kilencven százalékához nem férünk hozzá a hagyományos keresők által
Az interneten fellelhető tartalmak nagyjából egy tizedéhez férnek hozzá az…
Tovább olvasom >eNet: már 6,2 millióan használnak okostelefont Magyarországon
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >