#túléljük

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 10. 27. 15:27

Az online térben való piac- és bevételszerzés formái, a különböző digitális platformokban rejlő üzleti lehetőségek, valamint az újságírás 21. századi kihívásai voltak a főbb témák a News Impact Summit című workshopsorozat budapesti állomásán, melyet szeptember 11-én tartottak az Akvárium Klubban.

Az Európai Újságírás Központ (European Journalism Centre) által szervezett egész napos konferencián a meghívott újságírók olyan előadásokat és pódiumbeszélgetéseket hallgathattak, melyek a digitális felületeken való érvényesülés különböző lehetőségeit, üzleti modelljeit mutatták be konkrét példákon keresztül.

A virtuális világ térnyerése számos szakma piacára mért súlyos csapást. A kulturális szegmensben a zeneipar mellett a nyomtatott sajtó is hatalmas kihívások elé került az elmúlt 15-20 évben. Addig a sajtótermékek kontrollált forrással és szerkesztéssel, nyomtatott, megvásárolható formában jutottak el az olvasókhoz, az internet szabadsága és „ingyenessége” azonban az újságírás mindhárom egységére elemi csapást mért. A hírek forrása ellenőrizhetetlen, a blogokat, hír- és egyéb tematikus oldalakat bárki írhatja és szerkesztheti, mindezért pedig az olvasóközönségnek fizetnie sem kell.

A News Impact Summit budapesti konferenciáján több piacvezető, fejlődő és újonnan indult médiafelület mutatta be azokat a stratégiákat és példákat, melyekkel piaci pozíciójukat, fennmaradásukat és bevételeiket biztosítani tudják. Az előadók olyan külföldi orgánumoktól érkeztek többek között, mint a Spiegel, a The Washington Post és a BBC, magyar sajtótermékek közül pedig a 444.hu, az Atlatszo.hu és a Direkt36 képviselői tartottak előadást, vagy vettek részt pódiumbeszélgetésen. A gazdasági kérdések mellett politikai, etikai, ideológiai és álhírekkel kapcsolatos témák is napirenden voltak.

A workshop tanulsága szerint a fennmaradáshoz az alkalmazkodás már nem elég. A megszokottak helyett új utakon indulva, folyamatos innovációkkal kell elöl járni, és a Facebook-YouTube-Twitter hármasa nélkül esélytelen az életben maradás.

Az Európai Újságírás Központ (EJC) nemzetközi konferenciasorozatát, melyben a budapesti a 21. állomás volt, partnerként a Google News Lab szervezi és támogatja.

J. A.

Kapcsolódó cikkeink