Az online térben való piac- és bevételszerzés formái, a különböző digitális platformokban rejlő üzleti lehetőségek, valamint az újságírás 21. századi kihívásai voltak a főbb témák a News Impact Summit című workshopsorozat budapesti állomásán, melyet szeptember 11-én tartottak az Akvárium Klubban.
Az Európai Újságírás Központ (European Journalism Centre) által szervezett egész napos konferencián a meghívott újságírók olyan előadásokat és pódiumbeszélgetéseket hallgathattak, melyek a digitális felületeken való érvényesülés különböző lehetőségeit, üzleti modelljeit mutatták be konkrét példákon keresztül.
A virtuális világ térnyerése számos szakma piacára mért súlyos csapást. A kulturális szegmensben a zeneipar mellett a nyomtatott sajtó is hatalmas kihívások elé került az elmúlt 15-20 évben. Addig a sajtótermékek kontrollált forrással és szerkesztéssel, nyomtatott, megvásárolható formában jutottak el az olvasókhoz, az internet szabadsága és „ingyenessége” azonban az újságírás mindhárom egységére elemi csapást mért. A hírek forrása ellenőrizhetetlen, a blogokat, hír- és egyéb tematikus oldalakat bárki írhatja és szerkesztheti, mindezért pedig az olvasóközönségnek fizetnie sem kell.
A News Impact Summit budapesti konferenciáján több piacvezető, fejlődő és újonnan indult médiafelület mutatta be azokat a stratégiákat és példákat, melyekkel piaci pozíciójukat, fennmaradásukat és bevételeiket biztosítani tudják. Az előadók olyan külföldi orgánumoktól érkeztek többek között, mint a Spiegel, a The Washington Post és a BBC, magyar sajtótermékek közül pedig a 444.hu, az Atlatszo.hu és a Direkt36 képviselői tartottak előadást, vagy vettek részt pódiumbeszélgetésen. A gazdasági kérdések mellett politikai, etikai, ideológiai és álhírekkel kapcsolatos témák is napirenden voltak.
A workshop tanulsága szerint a fennmaradáshoz az alkalmazkodás már nem elég. A megszokottak helyett új utakon indulva, folyamatos innovációkkal kell elöl járni, és a Facebook-YouTube-Twitter hármasa nélkül esélytelen az életben maradás.
Az Európai Újságírás Központ (EJC) nemzetközi konferenciasorozatát, melyben a budapesti a 21. állomás volt, partnerként a Google News Lab szervezi és támogatja.
J. A.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik,…
Tovább olvasom >Az internet kilencven százalékához nem férünk hozzá a hagyományos keresők által
Az interneten fellelhető tartalmak nagyjából egy tizedéhez férnek hozzá az…
Tovább olvasom >eNet: már 6,2 millióan használnak okostelefont Magyarországon
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >