Webáruházakban készülünk a kényelmes karácsonyra
Nem kérünk az ünnepi tolongásból: a plázák mellett a webáruházakat rohamozzuk a karácsonyi ajándékokért. Közeledik az év végi hajrá, a netboltokban okostelefont, tabletet vagy lapostévét veszünk, egyre többször online részletre a fa alá – derül ki a Cetelem adataiból.
Nyakunkon az „online karácsony”: a zsúfolt boltok helyett inkább a webáruházakban, részletre vesszük meg a kiszemelt ajándékokat. Egyre több pénzt költünk a neten, idén akár 200 milliárdot* is hagyhatunk majd az online kasszákban a legfrissebb előrejelzések szerint. Már nemcsak a vásárlást, a hitelt is intézhetjük fotelből, így egyre többen a kényelmes ügyintézést választjuk. A trend egyértelmű: az áruhitelezésben piacvezető Cetelemnél idén több mint másfélszeresére nőtt az online áruhitelek aránya a múlt évhez viszonyítva. Online részletre főként értékesebb eszközöket veszünk: átlagosan 120 ezer forintot költünk egy-egy kiszemelt termékre. Míg évközben a 0%-os akciók pörgették fel a netes áruhitelt, az igazi boom-ot az egyre később kezdődő karácsonyi szezon hozza majd.
Nincs új a fa alatt: továbbra is a tablet, az okostelefon és a lapostévé a kedvenc ajándék
Az év végi vásárlási láz a boltok mellett már a webáruházakban is „tombol”. Éves netes költésünk negyedét ajándékra fordítjuk, a drágább meglepetéseket egyre többször online kölcsönre vesszük. Az ország legnagyobb online áruhitel adatbázisa alapján látszik, hogy a legnagyobb örömet karácsonykor is azzal szerezzük, amire év közben vágyunk. Ahogy januártól októberig, az áruhiteles toplistát az év utolsó hónapjaiban is a lapostévé, a mobiltelefon és a tabletgép vezeti majd – derül ki a Cetelem előrejelzéséből. „A statisztikák alapján idén is várható, hogy sokan az év során eltervezett műszaki „nagybevásárlásaikat” is kifejezetten a karácsonyi időszakra időzítik. Az egyre tudatosabb vásárlók már a webáruházakban, online áruhitel segítségével szeretik kényelmesen megoldani az év végi beszerzéseket. A Cetelem online áruhitelnél mindössze néhány kattintás, és kezünkben a hitelbírálat eredménye. A netes ügyintézés gyors, de arra fordítsunk időt, hogy olyan havi törlesztőrészletet választunk, ami kényelmesen belefér a családi költségvetésbe.” – mondta el Lukácsi Zoltán, a Cetelem Bank marketing igazgatója.
A régi kedvencek mellett nem kizárt, hogy egyre több fitneszgép, szobakerékpár is az online részletre vett ünnepi meglepetések közé kerül majd. Fontos átrendeződés látható a netshopperek körében, ami nemcsak a karácsonyi költésekre, de várhatóan az online áruhitel-kihelyezésre is hatással lesz. Míg korábban a webáruházakba főként fiatalok és inkább férfiak „jártak”, évről-évre nagyobb a nők aránya és az idősebbek (55 év felettiek) is helyet követelnek maguknak a virtuális térben. „Egyre szélesebb réteg választja az internetes vásárlást, ezzel együtt nő az online áruhitel iránti kereslet is. További növekedést várunk a szegmensben amiatt is, hogy tavalyhoz képest már közel kétszer annyi webáruházban igényelhetünk online áruhitelt.” – tette hozzá Lukácsi Zoltán.
(ÁRU)HITELES TANÁCSOK KARÁCSONYI ONLINE VÁSÁRLÁSHOZ
1. A drágább ajándékokat is érdemes a neten megvenni: az online vásárlással nemcsak időt és pénzt spórolhatunk, de már az áruhitelt is intézhetjük a weben.
2. Szánjunk időt a lehető legjobb ajánlat kiválasztására, a webáruházak kínálatát néhány kattintással összehasonlíthatjuk.
3. Válasszunk körültekintően: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk a termékről és az áruhitellel járó lényeges feltételekről is.
4. Döntsünk felelősen pénzügyeinkről: olyan törlesztőrészletet válasszunk, ami biztosan nem terheli túl a családi kasszát.
5. Ellenőrizzük a THM-et, ha szükséges, kérjünk további információkat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >