A webáruházak zöme igénybe veszi az online marketinget
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe – olvasható a tozsdeforum.hu-n. A keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések a favoritok az online marketing eszközök közül. Nemcsak a legnagyobb arányban használják ezeket, hanem a leghatékonyabbnak is bizonyulnak a webáruházak szerint. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon. Az évben pedig továbbra is a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketing kampányt a legtöbb webáruház – derül ki az eNET webáruházak marketingtevékenységét vizsgáló kutatásából.
Az online áruházak felénél jellemzően egy személy foglalkozik a webáruház marketing tevékenységeivel. A webáruházak működését tekintve többségük (81 százalék) saját weboldalt üzemeltet saját tárhellyel. A kereső-, közösségi- és ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét a legnépszerűbb az online platformok közül, de egyre többen jelennek meg elektronikus piactereken is. A megkérdeztettek szerint a három leghatékonyabbnak ítélt online marketing eszköz
1. a keresőoptimalizálás,
2. a fizetett hirdetések
3. és a remarketing.
A webáruházak több mint 80 százaléka használ valamilyen statisztikai elemzőprogramot forgalmi adataik kiértékelésére.
A közösség ereje
A webáruházak döntő többsége továbbra is a Facebookot választja a közösségi médiában való megjelenésre. Jellemzően még Google+-on és Youtubeon képviseltetik magukat, de az Instagram az online áruházak körében is egyre népszerűbb. A leghatékonyabbnak tartott közösségi oldalak pedig a Facebook, Youtube és az Instagram a webáruházak szerint.
A válaszadók több mint felének elsődleges célja azzal, hogy ilyen típusú honlapokon vannak jelen, az az aktuális ajánlatok kommunikálása a (potenciális) vásárlók felé; de a márkaismertség és árbevétel növelése is további fókuszpontokat képeznek.
Habár egyre több webáruház használja a közösségi oldalakat marketing célokra, az elégedettségük nem maximális. 10-ből 6 webáruház ugyan pozitív véleménnyel van az ilyen típusú weboldalak használatával kapcsolatban. Azonban csak 10-ből 1 elégedett teljes mértékben az ott folytatott tevékenységével.
Már nem olyan népszerű az ingyenes házhozszállítás
Mára már alig akad olyan online áruház, amely ne alkalmazna valamilyen vásárlást ösztönző eszközt. Döntő többségük továbbra is árengedményekkel és ingyenes házhozszállítással buzdítja látogatóit vásárlásra, habár utóbbi vesztett népszerűségéből. A tavalyi évben az árengedményeknek, kuponoknak, csomagajánlatoknak és a törzsvásárlói kedvezményeknek nőtt a népszerűsége a webáruházak körében.
Két vásárlási láz az évben: Black Friday és karácsony
Egyre több webáruház hirdet marketing kampányokat az év különböző időszakaiban. Nem meglepő, hogy továbbra is a karácsony a legfontosabb időszak a webáruházak számára, ám a Black Friday – amivel valójában kezdetét veszi a karácsonyi szezon – is egyre népszerűbb. Talán nem is lehetett mást várni, hiszen évről évre nő a jelentősége a hazai webáruházak körében, sőt népszerűsége már megközelítette a karácsonyét.
A jövőben pedig várhatóan még több webáruház hirdet majd akciókat a Black Friday alkalmával. Azonban minden kiemelt nap, időszak egyre nagyobb érdeklődésnek örvend, ami megnehezíti a webáruházak helyzetét, hogy kitűnjenek a sok akció közül.
Az uralkodó még mindig a PC…
…és egy darabig talán még így is marad. Ugyanis laptopról/asztali számítógépről érkezik a látogatók, tranzakciók és online forgalom legnagyobb aránya. Ám a látogatók már közel fele mobileszközökről böngészi az online áruházak ajánlatait.
Mobilra optimalizált weboldallal a webáruházak több mint négyötöde rendelkezik, azonban csak egyötödüknek van saját mobil applikációja. Az alkalmazással rendelkező online áruházaknál a leginkább preferált operációs rendszer az Android, de az iOS platformot is széles körben támogatják a webáruházak. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >