Webáruházak: helycsere az élen
Négy év után változás történt a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorában: a 2018-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, az eddigi listavezető Extreme Digital a második helyre szorult. A harmadik hely a Media Markt online áruházé lett, jelentette be a GKI Digital.
A GKI Digital ötödik éve publikálja ranglistáját. Az e-toplistáján szereplő első 10 webáruház a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat realizált online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.
A GKI Digital által nyilvántartott több mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35% volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenést mutat az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak esetében a növekedési dinamika alacsonyabb a piaci átlagnál, az első 10 összesített forgalma csupán 11%-kal nőtt egy év alatt, miközben a hazai online kiskereskedelem 17%-ot bővült.
A gyorsan mozgó napi fogyasztási cikkek (FMCG) internetes értékesítésében még mindig hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Ugyan az első tízbe 2018-ban csak a TESCO Online fért be, ez a jövőben könnyen változhat. Az ország legnagyobb kiskereskedője ugyanis a saját szektorában egyre erősebb konkurenciával néz szembe. Az Auchan Online működésének második teljes évében a 14. helyig tudott növekedni, miközben a G’Roby és a Prima Online mellett 2019 áprilisában elindult a SPAR online áruháza is. //
Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >Sára Botond: a húsvéti ünnepkörhöz tartozó termékek minőségének laboratóriumi vizsgálata és a kereskedelmi egységek, vásárok ellenőrzése zajlik
Húsvét közeledtével a kormányhivatal kiemelt ellenőrzéseket folytat a kereskedelmi egységeknél…
Tovább olvasom >