Walmart és OpenAI: új korszak az online vásárlásban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 29. 09:49
🎧 Hallgasd a cikket:

Stratégiai együttműködésre lépett a Walmart az OpenAI-jal, amelynek eredményeképpen az új Instant Checkout funkcióval a vásárlók hamarosan közvetlenül a ChatGPT felületén is vásárolhatnak.

A megoldás jelenleg azt teszi lehetővé, hogy a vásárlók egyetlen terméket azonnal megvásárolhassanak a chatboton keresztül, de a jövőben többtermékes kosárra is kiterjesztik a szolgáltatást.

A Retail Dive híradása szerint az Instant Checkout szeptemberben debütált az Etsy és a Shopify platformokon, és most a világ egyik legnagyobb kiskereskedője is csatlakozik hozzájuk. A Walmart szerint ez az együttműködés csak a kezdet, a kereskedő célja egy „AI-first” vásárlási élmény kialakítása, amely multimédiás, személyre szabott és kontextusérzékeny.

– Az e-kereskedelem hosszú ideje keresőmezőkből és végtelen terméklistákból áll. Ez hamarosan megváltozik – fogalmazott Doug McMillon, a Walmart vezérigazgatója. A vállalat Sparky nevű ügyfélbarát AI-agentje mellett további három „szuperügynököt” is fejleszt: egyet a partnereknek, egyet a bolti dolgozóknak, és egyet a technológiai fejlesztők számára.

A Walmart már szeptemberben jelezte, hogy az OpenAI-jal közösen AI-képzési programot indít amerikai munkatársai számára, mellyel a célja az AI-használat egységesítése és hatékonyabbá tétele a vállalaton belül.

Az OpenAI úgy látja, hogy a vásárlók ma már egyre összetettebb kereséseket indítanak chatbotokon keresztül, ezért az azonos termékeket kínáló kereskedők rangsorolásánál a platform figyelembe veszi az Instant Checkout elérhetőségét is. A szolgáltatás a vásárlók számára díjmentes, míg a kereskedők a vásárlások után tranzakciós díjat fizetnek.

 

Kapcsolódó cikkeink