VPK Packaging: új megoldásokkal a fenntarthatóságért
A világ végleg megváltozott 2020-ban. A járvány hatással volt ránk. Alkalmazkodtunk az új helyzethez, a fogyasztói szokások pedig adaptálódtak a szociális távolságtartáshoz. De mi történt mindeközben a csomagolóipar fenntarthatósági programjával, és milyen megoldások jöhetnek szóba? A VPK Packaging erre ad választ az alábbi cikkben.
A COVID-19 előtt az ügyfelek legfőbb prioritása az volt, hogy minél kevesebb műanyagot használjunk, a második számú pedig a klímaváltozás. Ezzel szemben a világjárvány alatt a fogyasztók már azt várták el a márkáktól, hogy védjék meg egészségüket és jóllétüket, a helyi közösségeket és úgy általában a bolygót, hogy egy jobb világ épülhessen a járvány után. Amikor 2019. július 3-án hatályba lépett az EU egyszer használatos műanyagokat tiltó irányelve – amelynek célja, hogy bizonyos műanyag termékek környezetre gyakorolt hatását csökkentse –, a nagy márkák és gyártók úgy döntöttek, újraértékelik csomagolási stratégiájukat és alternatív megoldásokat keresnek.
A VPK Packaging cégcsoport, a többi Blue Box Partners taggal együtt (Klingele Paper and Packaging Group, Hinojosa, Cart-One) szakértelmet és kollektív tudást kínál, valamint helyi megoldásokkal szolgál Európa-szerte. A VPK azon dolgozik partnereivel, hogy olyan csomagolásokat fejlesszen ki, amelyek nemcsak megoldják az egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos jelenlegi problémákat, hanem hosszú távon fenntartható csomagolási lehetőségeket kínálnak.
Az együttműködés egyik tökéletes példája az ECOGRIP bevezetése. Az ECOGRIP képes helyettesíteni azt az egyszer használatos műanyag fóliát, amelybe a 330 ml-es és 1,5 l-es méret közötti műanyag palack multipackokat csomagolják. Az ECOGRIP újrahasznosítható és biológiailag lebomló hullámkarton-megoldás multipack termékek számára. A csomagolás számos különféle formájú palackhoz alakítható, függetlenül azok átmérőjétől, így a termék fenntartható multipack megoldást kínál 4, 6 vagy 8 palack összecsomagolására. Az ECOGRIP minden Blue Box Partner-tagsággal rendelkező vállalatnál elérhető, manuális és automatizált csomagolási folyamat esetén egyaránt.
– Jelenleg minden vállalat a fenntarthatóságra koncentrál. Miközben azt látjuk, hogy egyre több csomagolás esetében növekszik az újrahasznosítás aránya, az olyan másodlagos csomagolások, mint például a műanyag fólia, amely az egyszer használatos műanyagok kategóriájába tartozik, problémákat okozhat, amennyiben nem felelős módon szabadulnak meg tőle. Ennek eredményeként nagy a nyomás a kormányok, különféle környezetvédő csoportok és a fogyasztók részéről – mindenki fenntarthatóbb csomagolásokat akar, így az ECOGRIP bevezetése most megoldást kínál azoknak a márkáknak, amelyek hatékony multipack-opciókat szeretnének – mondja Armin Höttges, a Blue Box Partners ügyvezető igazgatója.
Az ergonomikus designnak köszönhetően egyszerű a szállítás, a rakodás és tárolás, a hullámkarton pedig személyre szabható különféle nyomtatási technikáknak köszönhetően, a maximális márkahatás és bolti hatás elérése érdekében.
Egy nemrég készült francia tanulmány szerint az emberek 98 százaléka azt akarja, hogy az e-commerce csomagolás megvédje a terméket a sérülésektől, 92 százalék számára fontos, hogy a megfelelő mennyiségű csomagolást használja a hulladéktermelés csökkentése érdekében, 89 százalék pedig újrahasznosítható csomagolást követel. A fogyasztók tudják azt is, hogy az egyféle anyagból készült dobozok használatával növelhető az újrahasznosítási ráta, s 85 százalékuk szeretné, ha rendelkezésre állnának újrafelhasználható csomagolási megoldások.
Az egyetlen megválaszolatlan kérdés az, hogy a prioritásoknak ez az újraértékelése – a higiénia, biztonság és fenntarthatóság sorrendje – tartós változást jelent-e, vagy újra versenyelőnyként jelentkezhet a csomagolás fenntarthatósági teljesítménye. A VPK segíteni szeretne mind a partnereknek, mind a fogyasztóknak abban, hogy megtalálják a költséghatékony és fenntartható csomagolási megoldásokat azáltal, hogy egyszerre foglalkoznak a higiéniai és biztonsági aspektusokkal. Közösen el kell kötelezniük magukat a körforgásos csomagolási megoldások kifejlesztése mellett, egyúttal az optimális termékvédelmet is garantálva a teljes ellátási láncban.
A VPK Packaging ennek érdekében felülvizsgálta a termékdizájnt, hogy megállapíthassa, mik az új fogyasztói szokások, többek között a biztonság, az egészség védelme és az e-commerce tekintetében. A változtatásokkal a csoport jelentős összegeket takaríthat meg a szállítás terén, és pontosíthatná értékajánlatát az új normák elvárásaira szabva.
A cégcsoport komoly befektetéseket eszközölt nagyszalontai központjában: hozzávetőlegesen 3,5 millió eurót fordított arra, hogy konszolidálja új partnerkapcsolatait, amelyek által a VPK Packaging megőrizheti pozícióját a piacon, és elébe mehet az új kihívásoknak.(x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >