VOV: A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét
Új online kutatási szolgáltatást indított az Ipsos Zrt. Validált Online Vélemények (VOV) néven. A VOV az első közösségi oldal tagjaiból toborzott kutatási panel, amely jelenleg 30 ezer tagot tömörít.
Az iWiW-ről toborzott panel egyik nagy előnye, hogy tagjaiból a közösségi oldalon elérhető adatok alapján is lehet kutatási célcsoportokat meghatározni. A kereskedelmileg fontos célcsoportok elérését teszi lehetővé innovatív módon, kihasználva a közösségi oldal erejét.
A panelt Validált Online Véleményeknek (VOV) nevezte el az Ipsos, mivel válaszadó tagjaikat az iWiW hálózatban szereplő profiljuk hitelesíti. Pintér Róbert, az Ipsos online stratégiai igazgatója elmondta, hogy a tagok adatait bizalmasan kezelik, kutatási célcsoportok képzésére viszont felhasználhatóak a felmérések során, lehetőség van tehát célzott vizsgálatokra.
A VOV építésében fontos volt az Ipsos számára, hogy az iWiW nem egyszerűen egy közösségi oldal, neve összeforrt a magyar internettel, szinte teljesen lefedi a rendszeres hazai internetezőket. Az iWiW a legtöbb hazai internetezőt elérő közösségi oldal (közel 70%-os eléréssel bír) és mindemellett az egyik leglátogatottabb magyar weboldal is.
A VOV piaci bevezetésével párhuzamosan az Ipsos a jövőben rendszeresen fog közzétenni kutatási adatokat VOV felméréseiből. Elsőként az internetezők és a cégek, márkák kapcsolatát feltáró kutatásból látnak napvilágot eredmények.
A felmérés adatai szerint az internet átalakítja a fogyasztók és a cégek közötti kommunikációt. A kutatásban részt vevők 57%-a állította, hogy annyira elégedett volt egy bizonyos márkával vagy termékkel kapcsolatban, hogy azt másoknak is elújságolta az internet segítségével, míg 32% mondta, hogy panaszkodott már az interneten márkákra vagy szolgáltatásokra. De népszerű a mások véleményét megosztó internetes oldalak látogatása is, ha márkákról és termékekről van szó: 73% olvasott már fórumon ilyen hozzászólást, 71% közösségi oldalon, 66% kereste fel adott cég weboldalát, 51% kapott már e-mailt baráttól, rokontól vagy ismerőstől, ami termékekről szólt, és 36% olvasott már ebben a témában blogbejegyzést.
A termékekkel, márkákkal kapcsolatban interneten látott információknak az emberek közel háromnegyedére olyan hatása is lehet, hogy megváltozik tőle a véleménye. Az emberek ötöde szerint pedig 10 esetből legalább ötször vagy többször fordul elő vele, hogy megváltozott a véleménye az interneten olvasottaktól, míg 28% annyira magabiztos, hogy saját bevallása szerint ezen a módon nem vehető rá véleményváltozásra.
De az emberek nem csak olvasnak az interneten, maguk is aktívan elmondják a véleményüket a márkákról, bár leggyakrabban (közel 80%) még élőszóban szeretnek beszélni barátaikkal, ismerőseikkel, ha ilyen téma merül fel. Viszont közel 40%-uk írt már céges ügyfélszolgálatnak e-mailt, több mint harmaduk használt már internetes fórumot arra, hogy megossza adott cég termékével kapcsolatban a gondolatait, és 30% mondott véleményt közösségi oldalon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >