Vonzzák a befektetőket a felelős vállalatok
Kulcsfontosságúak lettek a fenntarthatósági szempontok az intézményi befektetők számára, elvárásaiknak azonban egyre kevesebb cég tud megfelelni – mutat rá az EY globális kutatása. A közel 300 felsővezető bevonásával készült nemzetközi felmérés szerint a döntéshozók arról is a vállalati jelentésekből tájékozódnak, hogy a kiválasztott szervezet megfelelően ügyel-e a klímakockázatokra.
A cégek társadalmi szerepvállalása, a környezettudatos gazdálkodás, valamint a fenntartható fejlődés területén tett lépéseik kiemelt szerepet játszanak az intézményi befektetők döntéseiben — mutat rá az EY tanulmánya. Mindeközben ahogy növekszik az igény a megbízható nem pénzügyi adatok iránt, úgy lesz egyre nagyobb a szakadék a piaci szereplők és a befektetők között: két év alatt 14 százalékponttal nőtt azoknak a száma, akik hiányolják a környezeti kockázatok bemutatását a beszámolókból.
A fenntarthatóság területén elért teljesítmény értékelésénél szinte minden megkérdezett (98%) a szervezetek beszámolóira, jelentéseire támaszkodik. A kutatásban résztvevők megbízhatóbbnak tartják azokat a társaságokat, amelyek működését meghatározza a felelős vállalati magatartás. A vezetők 91 százaléka számba vette ezeket a faktorokat az elmúlt 12 hónapban hozott befektetési döntéseinél.
„Magyarországon is egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy leginkább azokban a cégekben látnak üzleti lehetőséget a nemzetközi befektetők, amelyek a gyorsuló környezeti változásokra is hatékonyan tudnak reagálni, rövid és hosszútávú stratégiájuk szerves részét képezi az ESG szempontok integrálása az üzleti folyamatokba” – hangsúlyozta Domoszlai Rita, az EY Könyvvizsgálati Üzletágának associate partnere. ”A sikeres jövő kulcsa az, hogyan tudják az egyes vállalkozások ennek megfelelően átalakítani a működésüket, mely folyamat során létfontosságú szempont kell legyen a fenntarthatóságot célzó tevékenységek megbízható és transzparens bemutatása. Mind befektetői, mind pedig vállalati oldalról egyre nagyobb igény mutatkozik a nem pénzügyi jelentések és közzétételek kialakítására, valamint azok megbízhatóságának külső fél által történő hitelesítésére” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >