Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel ezer, évente legalább 1-2 alkalommal vendéglátóhelyre (étterem, cukrászda, kávézó) járó felnőtt magyar állampolgár megkérdezésével. Az alábbiakban a felmérés legfontosabb adatait mutatjuk meg olvasóinknak.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A megkérdezettek közel fele (45%) elfogadhatónak tartja a vendéglátóhelyi árakat, 42%-uk túlárazottnak.
11% hetente többször jár vendéglátóhelyre, 26% havonta többször, 25% legalább havonta egyszer. A településtípusokat tekintve nincsenek szignifikáns eltérések, ám a nemek, életkori csoportok, iskolázottság és jövedelmi helyzet szerint annál inkább. A látogatási gyakoriság az iskolázottsággal együtt emelkedik, illetve az életkor emelkedésével csökken.
A kutatás három, egymástól nem túl élesen elkülönülő csoportba sorolta a vendégeket. 51% alkalmi vendég, kiugró motiváció nélkül, ötletszerűen dönt. 30% étkezni jár a vendéglátóhelyekre, kevésbé hűséges egy-egy helyhez, választásai ad hoc jellegűek. 19% élményt keres – kevesen vannak, de náluk a legmagasabb az általános látogatási gyakoriság. Számukra a hely atmoszférája, a különleges ételek és italok, valamint az egyedi élmények jelentik a fő motivációt.
A nők több mint fele csupán alkalmi vendég, nagyjából harmaduk jár vendéglátóegységbe étkezés miatt, és csupán 15%-uk keres élményt a vendéglátóegységek szolgáltatásai között. A férfiak azonban azonos arányban számítanak alkalmi és élménykereső vendégnek, és csupán harmaduk ül be valahová azért, hogy egyen/igyon/fogyasszon valamit. Vagyis, ha a vendéglátóegységek célcsoportot keresnek, akkor a férfiakat kell megszólítaniuk (szemben például a pihenéssel, nyaralással kapcsolatban, ahol egy korábbi felmérés szerint a nők döntenek, és szerveznek meg mindent, vagyis a szállodáknak a nőket kell célozniuk).
A helyválasztás legfontosabb motivációja a barátok és ismerősök ajánlása, de az is fontos, hogy elérhető közelségben legyen a kiszemelt/ajánlott hely. A parkolás az adatok alapján fontosabb szempont, mint az adott hely hírneve. //
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >Catering a köbön – A nap videója
Szakácsok és pincérek csapata készít és szolgál fel naponta háromszor…
Tovább olvasom >