Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel ezer, évente legalább 1-2 alkalommal vendéglátóhelyre (étterem, cukrászda, kávézó) járó felnőtt magyar állampolgár megkérdezésével. Az alábbiakban a felmérés legfontosabb adatait mutatjuk meg olvasóinknak.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A megkérdezettek közel fele (45%) elfogadhatónak tartja a vendéglátóhelyi árakat, 42%-uk túlárazottnak.
11% hetente többször jár vendéglátóhelyre, 26% havonta többször, 25% legalább havonta egyszer. A településtípusokat tekintve nincsenek szignifikáns eltérések, ám a nemek, életkori csoportok, iskolázottság és jövedelmi helyzet szerint annál inkább. A látogatási gyakoriság az iskolázottsággal együtt emelkedik, illetve az életkor emelkedésével csökken.
A kutatás három, egymástól nem túl élesen elkülönülő csoportba sorolta a vendégeket. 51% alkalmi vendég, kiugró motiváció nélkül, ötletszerűen dönt. 30% étkezni jár a vendéglátóhelyekre, kevésbé hűséges egy-egy helyhez, választásai ad hoc jellegűek. 19% élményt keres – kevesen vannak, de náluk a legmagasabb az általános látogatási gyakoriság. Számukra a hely atmoszférája, a különleges ételek és italok, valamint az egyedi élmények jelentik a fő motivációt.
A nők több mint fele csupán alkalmi vendég, nagyjából harmaduk jár vendéglátóegységbe étkezés miatt, és csupán 15%-uk keres élményt a vendéglátóegységek szolgáltatásai között. A férfiak azonban azonos arányban számítanak alkalmi és élménykereső vendégnek, és csupán harmaduk ül be valahová azért, hogy egyen/igyon/fogyasszon valamit. Vagyis, ha a vendéglátóegységek célcsoportot keresnek, akkor a férfiakat kell megszólítaniuk (szemben például a pihenéssel, nyaralással kapcsolatban, ahol egy korábbi felmérés szerint a nők döntenek, és szerveznek meg mindent, vagyis a szállodáknak a nőket kell célozniuk).
A helyválasztás legfontosabb motivációja a barátok és ismerősök ajánlása, de az is fontos, hogy elérhető közelségben legyen a kiszemelt/ajánlott hely. A parkolás az adatok alapján fontosabb szempont, mint az adott hely hírneve. //
Kapcsolódó cikkeink
Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Shake, rendszerváltás, generációváltás – A győri McDonald’s és a Tutti közös története 35 év távlatából
1990. május 19-én a győri Lenin út 23. alatt –…
Tovább olvasom >Sztárgázsi, balatoni panorámával – munkaerőhiány és irreális elvárások sújtják a vendéglátást
Tovább súlyosbodik a munkaerőhiány a hazai vendéglátásban – különösen a…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >