VM: hasznosnak tartja a lakosság a piacok ellenőrzését
A lakosság 92 százalékának fontos, hogy a megvásárolt zöldség és gyümölcs melyik országból származik, és ugyanennyien tartják lényegesnek azt is, hogy a kereskedők betartsák az élelmiszerbiztonsági szabályokat, ezért hasznosnak tartják a piacok ellenőrzését – derült ki a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) által ismertetett közvéleménykutatásból, amelyet a Századvég Politikai Iskola Alapítvány október elején végzett.
A kutatás eredményét ismertetve a VM hétfőn közölte: a felnőtt lakosság több mint háromnegyede, 77,4 százaléka hallott arról, hogy átfogó ellenőrzéseket végeztek a hatóságok a budapesti és néhány vidéki nagybani piacon.
A megkérdezettek háromnegyede szerint az ellenőrzések segítik a fogyasztók életét; 70,5 százalékuk szerint a becsületes termelők, és csaknem 70 százalékuk szerint a becsületes kereskedők életét is. A többség számára fontos az is, hogy a piac árusai adjanak számlát vásárláskor.
A tárca közleményében emlékeztet: Budai Gyula, a VM parlamenti államtitkára még elszámoltatási kormánybiztosként rendelte el július 16-án a budapesti és néhány vidéki nagybani piac ellenőrzését a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV), az Országos Rendőr-főkapitánysággal, a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal, a fővárosi önkormányzattal, Budapest Főváros Közterület-felügyeletével, illetve az Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatósággal együttműködve.
Az ellenőrzés-sorozat keretében eddig három helyszíni vizsgálatot végeztek, amelyeket kiegészített a NAV augusztus 26. és szeptember 1. közötti egyhetes ellenőrzése, valamint egy vecsési telephely vizsgálata.
A Századvég Politikai Iskola Alapítvány október 1-2-án végezte a telefonos közvélemény-kutatást, amelynek során 1.009 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztek meg a nagybani piac ellenőrzéséről. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Jó lehetőségek vannak a piacon a lakossági megtakarítások frontján
Új helyzetet hozott 2025 a lakossági megtakarítások területén azzal, hogy…
Tovább olvasom >