Vizsgálja a német kartellellenes hatóság az Amazont
A nemrég egyezséggel lezárt vizsgálat után újabbat indított az Amazonnal kapcsolatban a német kartellellenes hatóság – írja a Reuters hírügynökség és a Frankfurter Allgemeine Zeitung nyomán a Világgazdaság Online.
„Jelenleg azt vizsgáljuk, hogy az Amazon befolyásolja-e és, ha igen hogyan a kereskedők árainak meghatározását a német piacon” – mondta Andreas Mundt, a Szövetségi Kartellellenes Hivatal elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitung napilapnak. Németország az amerikai Amazon második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után.
A koronavírus-járvány első néhány hónapjában, amikor sok üzletet bezártak és a vásárlók tömegesen áttértek az internetre olyan panaszok merültek fel az Amazonnal kapcsolatban miszerint az blokkolt egyes kereskedőket, mert állítólag túl magas árakat szabtak meg termékeikre.
„Az Amazon nem lehet az árak ellenőrzője” – mondta Andreas Mundt. A versenyhatóság elnöke szerint az Amazon válaszolt a információkat kérő megkeresésükre, és ezeket az állításokat éppen értékelik az iroda munkatársai.
Az német lap kereste, de még nem tudta megszólaltatni az Amazont az ügyben. A társasággal szemben már korábban is folyt egy vizsgálat, annak tárgya az volt, hogy 2013-ig az Amazon megakadályozta a kereskedőket, hogy termékeiket más online oldalakon keresztül is kínálják, esetleg alacsonyabb áron is, mint a piacon.
A németországi kartellellenes hatóság vizsgálata arra kényszerítette a társaságot, hogy ezt a gyakorlatát feladja. Az Amazon ugyanis megállapodást kötött a német hatósággal és átírta szolgáltatási feltételeit. (vg.hu, Reuters)
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a kelet-németországi Kathi sütőipari céget az Oetker
Megállapodást kötött a német Oetker-csoport a kelet-németországi Kathi sütőkeverékeket és…
Tovább olvasom >85 millió eurós beruházással bővíti németországi üzemét az Intersnack
Az Intersnack, Európa egyik vezető sós snackgyártója, 85 millió eurót…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >