Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően támogatja-e a magyar vállalkozásokat – közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.
A romániai központú e-kereskedelmi cég mintegy 4 milliárd forint értékű intézkedéscsomagot vállalt egy 2021-ben lezárt versenyfelügyeleti eljárás eredményeként. Ennek a része a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét támogató, mintegy 2,88 milliárd forintos program, amelynek lejárt a határideje – indokolták az utóvizsgálatot.
A GVH korábbi, 2014-ig visszanyúló vizsgálata az eMAG árfeltüntetési gyakorlatát találta jogellenesnek. A webáruház ennek korrigálását és a fogyasztók kompenzálását is vállalta a vállalkozások támogatása mellett, de az ellenőrzés szerint ezek a vállalások sem teljesültek hiánytalanul. A hivatal versenytanácsa jelentős bírsággal büntetheti a portált üzemeltetőit, ha a kötelezettségek nem teljesülnek, vagy azok igazolása elmarad – tették hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >