Vizsgálat indulhat a Shein és a Temu ellen veszélyes termékek miatt
Az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság két vezetője, Peter Feldman és Douglas Dziak vizsgálatot sürget a Shein és a Temu e-kereskedelmi platformok ügyében, miután a weboldalakon veszélyes baba- és kisgyermek termékeket találtak.

800 dollár alatt vám sincs
A Reuters jelentése szerint a biztosok aggályaikat fejezték ki, és azt kérik, hogy az ügynökség alaposan vizsgálja meg, hogy ezek a külföldi platformok – mint a szingapúri Shein és a kínai Temu – betartják-e a szabályokat, különösen a harmadik fél eladókkal való kapcsolataik kezelését és az importált termékek minőségét.
A biztosok kiemelten foglalkoznak a „de minimis szabály” kérdésével, amely lehetővé teszi, hogy legfeljebb 800 dollár értékű, közvetlenül a vásárlóknak küldött csomagok vámmentesek legyenek. Kritikusok szerint ez a szabály megkönnyíti a Shein és a Temu sikereit az Egyesült Államokban, és előnyt biztosít számukra más piaci szereplőkkel szemben.
A kérdés már korábban is felkeltette az amerikai törvényhozók figyelmét, akik tavaly törvényjavaslatot terveztek a de minimis szabály eltörlésére, amelyet több nagy e-kereskedelmi platform, mint az Amazon és a Walmart is kihasznál.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >