Viszonylag jól tűrik a válságot a bioélelmiszerek
A piackutatók szerint a bio jelzővel ellátott termékeknek a legtöbb országban nem ártott a gazdasági visszaesés – legalábbis, ami a keresletet illeti. A kereskedők visszajelzése alapján azonban Magyarországon megállt a növekedés. Roszik Péter, a nemzetközi ellenőrzési joggal felruházott Biokontroll Hungária Ellenőrző és Tanúsító Nonprofit Kft. ügyvezetője állítja: töretlen a növekedés.Európa vezető „bioál-lamaiban” az utóbbi években évente 20-30 százalékkal gyarapodott a fogyasztás. Bár a hazai növekedés ettől jócskán elmarad, nálunk is közel tíz százalékkal nőtt azok tábora, akik az egészségesebb élelmiszer vásárlása mellett döntenek. Mivel a biotermékek részesedése a hazai fogyasztásban egyelőre alig fél százalékra tehető, bőven van tér a fejlődésre. Magyarországon két éve még 120 ezer hektáron, a termőterület két százalékán termesztettek bioélelmiszert. Ez az arány az uniós átlagnak
mintegy fele – mondja Roszik Péter.
300-on túl a SPAR bioválasztéka
A nagyobb kereskedelmi láncok mindegyike foglalkozik biotermékekkel, sőt az utóbbi időben ráerősítettek a termékkörre. A nagyok közül elsőként 1998-ban a Kaiser’s-láncban és a SPAR üzleteiben jelentek meg az úgynevezett bioszigetek.
– A biotermékek választéka azóta folyamatosan bővül, már több mint 300-féle élelmiszer színesíti a palettát. Ezek fele saját márkás termék – mondja Laber Zsuzsa kommunikációs vezető. Főként magyar gyártóktól, forgalmazóktól vásárolnak. Az importtermékek az utóbbi időben enyhén drágultak, ezzel szemben a Magyarországról származó bioélelmiszerek ára nem változott.
– Úgy látjuk, megszilárdulni látszik, sőt bővül a tudatos és igényes fogyasztók célcsoportja – fogalmaz. – Azért kezdtünk el foglalkozni a saját márkás biovonallal, hogy vásárlókörünket bővítsük. 2005-től forgalmazni kezdtük a Natur Pur biotermékcsaládot, ami a tejtermékektől az üdítőig jelentősen bővítette korábbi bio- és wellnesstermékeink palettáját. A Natur Pur termékek ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származnak. Annak ellenére, hogy biotermékeink rendkívül magas minőségűek, az áruk közelít a nem bio, saját gyártású termékeinkéhez, így minden vásárlói réteg számára is elérhetőek mindegyik üzletünkben. Hamarosan további biozöldségekkel, -gyümölcsökkel, -fűszersóval, -kekszekkel -müzlifélékkel és -lekvárokkal növeljük választékunkat. Tavaly október óta már saját márkás biotojásunk is kapható.
Bevezették az orvosok és táplálkozási szakemberek ajánlásai alapján és ellenőrzése mellett kifejlesztett, saját márkás SPAR Vital termékcsaládot is, amelynek tagjai szintén az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozást szolgálják. De már kapható az egyedülálló laktóz- és gluténmentes, saját márkás termékcsalád is, „Free From” márkanéven.
A cég országosan működő SPAR osztályaiban junior bioszakértőket képez, akik elhelyezkedve a vásárlók érdekében hasznosítják szaktudásukat.
Sós pálcika és instant ételízesítő az újdonság
A majd egy évtizede működő Biopont Kft. több mint 300 termékével piacvezető a hazai bio- és reformélelmiszerek piacán. Kökényesi Sándor kereskedelmi igazgató szerint a siker egyik titka a folyamatos innováció. Példának mondta, hogy a meglévő 300 cikkelem mellé snackkategóriában bevezetik a biotönkölybúzából készült sóspálcikát, de újdonság a Biokert instant ételízesítő is.
Az innováció jegyében az elmúlt időszakban csomagolást is váltott a cég a Biopont márkájú termékeknél. A modernebb külsejű, de a megszokott kiváló minőséget képviselő Biopont termékek megjelenésének pozitív visszajelzése volt a fogyasztók körében. A népies mintákat modern elemekkel ötvöző stílus utal a hagyományos, természetes előállításra, de azt is kifejezi, hogy a bio- és reformélelmiszerek nélkülözhetetlen alkotóelemei a mai modern ember étrendjének.
– A legnépszerűbb kategóriák ma Magyarországon a snackek, gyümölcs- és zöldséglevek és lisztek – mondja Kökényesi Sándor.
A Biopont Kft. széles portfóliója egészséges alternatívát kínál szinte minden termékcsoportban: a gabonaféléktől és teljes kiőrlésű lisztektől, a hús- és tejhelyettesítőkön át a 100 százalékos, frissen préselt gyümölcs- és zöldséglevekig. A legnépszerűbb Biopont termékek közé tartozik a kölesgolyó, amelynek hamarosan megjelenik több új változata a már sikeres magyaros, illetve mogyorós ízesítést követve.
Cz. P.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >