Viszik az adójegyet mint a cukrot
Az áprilistól esedékes 2,7 százalékos jövedéki adóemelést igyekeznek a gyártók úgy elkerülni, hogy jóelőre betáraznak a kisebb elvonást tartalmazó adójegyes termékekkel.
A VPOP korábbi adatai szerint az adójegyforgalom a jó előre
meghirdetett jövedéki adóemelkedést megelőző három-négy hónapban havi 10-15
százalékkal erősödik, vagyis a gyártók a szabályt megkerülve már jó előre
készletet építenek, amellyel akár egy évig is alacsonyabban tarthatják a
termékük árát.
A szoros árverseny miatt a dohánygyárak minden lehetőséget megragadnak a spórolásra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >