Viszik az adójegyet mint a cukrot
Az áprilistól esedékes 2,7 százalékos jövedéki adóemelést igyekeznek a gyártók úgy elkerülni, hogy jóelőre betáraznak a kisebb elvonást tartalmazó adójegyes termékekkel.
A VPOP korábbi adatai szerint az adójegyforgalom a jó előre
meghirdetett jövedéki adóemelkedést megelőző három-négy hónapban havi 10-15
százalékkal erősödik, vagyis a gyártók a szabályt megkerülve már jó előre
készletet építenek, amellyel akár egy évig is alacsonyabban tarthatják a
termékük árát.
A szoros árverseny miatt a dohánygyárak minden lehetőséget megragadnak a spórolásra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >