Visszavonulót fúj a Wizz Air: kivonul Abu-Dzabiból, leállítja közel-keleti járatait
Drasztikus döntést jelentett be a Wizz Air: 2025. szeptember 1-jétől teljesen kivonul Abu-Dzabiból, és minden helyi járatát leállítja. A magyar kötődésű fapados légitársaság nemcsak a járatokat szünteti meg, hanem meg kíván válni saját vegyesvállalati érdekeltségétől, a Wizz Air Abu Dhabitól is – derül ki a hétfői közleményből.
A lépést Váradi József vezérigazgató indokolta, aki szerint az ellátási láncok akadozása, a geopolitikai bizonytalanságok, valamint a korlátozott piacra jutás egyre inkább ellehetetlenítik az alacsony költségű üzleti modell fenntartását a térségben. Kiemelte: „Ez egy nehéz döntés volt, ám az adott körülmények között ez a helyes.”
A cég működését súlyosan befolyásolták a hajtóműmegbízhatósági problémák, amelyek különösen a forró éghajlaton jelentenek gondot, valamint a régióban ismétlődő légtérlezárások, amelyek komoly üzemeltetési nehézségeket okoztak.
Hat év után vége: lezárul az abu-dzabi kaland
A Wizz Air 2019-ben, nagy reményekkel alapította meg helyi vegyesvállalatát az Egyesült Arab Emírségek állami tulajdonú Abu Dhabi Developmental Holding Company-val, 49 százalékos tulajdonrésszel. A cégvezetés akkor Abu-Dzabi kiváló földrajzi helyzetét és a térség fizetőképes keresletét emelte ki, mint a terjeszkedés kulcstényezőit.
A mostani visszavonulás összefüggésben állhat azzal is, hogy a Wizz Air flottája a hajtóműproblémák miatt jelenleg szűkös kapacitásokkal kénytelen gazdálkodni. A cég így inkább visszairányítja figyelmét Közép- és Kelet-Európára, illetve egyes nyugat-európai piacokra.
A tőzsde pozitívan reagált a drasztikus döntésre
A londoni tőzsdén jegyzett diszkont légitársaság részvényei 1,5 százalékkal, 10,5 fontra erősödtek a bejelentés után. A Concorde korábban már előrevetítette, hogy a cég egy drasztikus lépéssel próbálhatja stabilizálni helyzetét: Bukta Gábor, a brókercég elemzési üzletágvezetője májusban a részvény célárát 22,1 fontról 17 fontra csökkentette, és jelezte, hogy a részvényárfolyam csak akkor állhat talpra, ha a menedzsment komoly stratégiai váltás mellett dönt.
A Wizz Air közel-keleti kalandja így hat év után véget ér, de az európai piacon újra erős pozíciók kiépítésére koncentrálhat a vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat a fellendülés a budapesti szállodapiacon
Minden előzetes elemzői várakozást felülmúlt a kelet-közép-európai és ezen belül…
Tovább olvasom >Továbbra is durvák a balatoni árak
A Balatonnál nyaralók idén sem számíthatnak olcsó étkezésre – különösen…
Tovább olvasom >Turisták nélkül is varázslatos: ez lett Európa legújabb rejtett gyöngyszeme
Európa legizgalmasabb, mégis kevéssé ismert turisztikai célpontjait vette sorra idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >