Visszatérne a műanyag szívószálak használatához a Capri-Sun
A Capri-Sun gyümölcsléital gyártója a papír szívószálat helyettesítő alternatívákat fontolgat a vásárlók elégedetlensége miatt. A vállalat azt tervezi, hogy derogációért folyamodik a Bizottságnál.
A svájci székhelyű és a Heidelberg melletti Eppelheimben gyártó Capri-Sun a műanyag szívószálak használatához való visszatérést fontolgatja a 2021 óta szabványnak számító papír szívószállal kapcsolatban a vásárlóktól érkező kritikák miatt, melyek szerint a papír szívószálat nehezebb az ivóleves tasakba behelyezni, megpuhul és megváltoztatja a gyümölcslé ízét.
Roland Weening, a Capri-Sun vezérigazgatója a svájci Sonntagszeitungnak elmondta:
– Azon dolgozunk, hogy ismét újrahasznosítható műanyag szívószálat használjunk, legalábbis Svájcban, ahol az EU-val ellentétben nem érvényes a tilalom.
A vállalat ugyanezt szeretné elérni a környező országokban is, minek kapcsán Weening közölte, hogy felmentésért fog lobbizni a Bizottságnál a Capri-Sun számára. A cég szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egyelőre túl korai lenne még arról beszélni, hogy Svájcban visszatérne a műanyag szívószál.
Újrahasznosíthatóvá tenné csomagolását a Capri-Sun
A Capri-Sun jelenleg vizsgálja annak lehetőségét, hogy a fogyasztók a polipropilénből készülő italos tasakot és a szívószálat egyaránt az újrahasznosítható műanyaghulladékok közé dobhassák. Az ivóleves tasak klasszikus, 200 milliliteres változata jelenleg alumíniumot is tartalmaz, melyet egy következő lépésben teljesen kiiktatna a vállalat.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >