Visszatér gyökereihez a német Lidl
A Lidl üzleteinek korszerűsítésébe kezdett Németországban azért, hogy ellensúlyozza az Aldi újbóli növekedését, és választ adjon a megváltozott fogyasztói preferenciákra. Az új stratégia középpontjában az egyszerűség és a hatékonyság áll, miközben a kereskedő diszkont-imázsát is erősíteni hivatott. A figyelem az eddigieknél is inkább a nem élelmiszer jellegű akciókra és a frissáru-választékra irányul.
Megújítja üzletkoncepcióját a németországi Lidl, melynek új mottója „vissza a gyökerekhez”. A kereskedő célja, hogy most, amikor a vásárlók fokozottan körültekintőek a költéseiket illetően, még jobban kihangsúlyozza diszkont jellegét.
Az üzletbelsőben újra megjelennek a kategóriaspecifikus shop-in-shop koncepciók, miközben a bonyolultabb dizájnelemeket a vásárlók könnyebb tájékozódását segítő elemek váltják fel. A Lidl jelenleg minden figyelmét a vásárlóbarát, azaz gyors és egyszerű vásárlási folyamatra, valamint a működési hatékonyságra összpontosítja.
Tudósítónk, Sebastian Rennack meglátogatta az egyik megújult Lidl üzletet Németországban.
A zöldség-gyümölcs részlegen a korábban nyílt piac benyomását keltő ferde polcvégeket az összes többi polchoz hasonlóan egyenes vonalban végződő polcok váltották fel.
A pékség fekete-fehér dizájnt kapott, az első polcegységekre pedig a promóciós termékek, valamint édes és sós snackek kerülnek.
A legnagyobb változások az üzlet hátulsó felében láthatók. A promóciós polcok, amelyek korábban az üzlet elülső részéhez igazodtak, most 90 fokkal elfordultak, ami által a non-food választék kerül előtérbe, és az összes promóciós termék – a non-food, a hűtést nem igénylő élelmiszerek és a friss áruk – egyetlen területen megtalálható.
Ahol korábban a promóciós területet úgy alakították ki, hogy a fali hűtőpolcok láthatók legyenek az üzlet közepéről, az utolsó keresztfolyosós polc immár teljes mértékben hűtőkből áll, mely a bővülő frissáru-választéknak ad helyet.
Immár a teljes szortiment árazása elektronikus polccímkékkel (ESL) történik: a standard cikkek árát fehér szín, míg a promóciós termékek árát piros szín jelöli. A Lidl a biotermékek esetében külön zöld műanyag keretet fejlesztett az ESL-címkék számára.
A kozmetikai és az alkoholosital-részleget visszaépítették és esetükben most egységes polcmegoldások kerültek bevezetésre.
Az új és felújított üzletekben önkiszolgáló pénztárak működnek – egyelőre a készpénzes fizetés lehetősége és a nagyméretű „XXL” mérlegek nélkül.
A korábbi, 2020-ban bevezetett üzletmodell inkább a szupermarket formátum felé orientálódott, hiszen Németországban a Lidl nemcsak az Aldival verseng a vásárlók kegyeiért, hanem folyamatosan dolgozik azon is, hogy vásárlókat hódítson el az Edekától és a Rewétől. E tekintetben az elmúlt években követett szupermarketizációs stratégia egyfajta egyensúlyozás volt egyrészt a szélesebb termékválaszték, több szolgáltatás és a vásárlók számára hívogatóbb vásárlási élmény, másrészt a diszkontok eredetileg „lean” üzleti modelljének fenntartása között.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >