Visszatér a Wendy’s: újra belépne a magyar piacra a legendás gyorsétteremlánc
Több mint két évtized után újra próbálkozna Magyarországon a világ egyik legismertebb gyorsétteremlánca: a Wendy’s jelenleg hazai franchise-partnert keres – számolt be róla a franchise.hu.
A Wendy’s nevét világszerte ismerik: a cég 7200 éttermet működtet több mint 30 országban, és éves globális árbevétele eléri a 14,5 milliárd dollárt. A vállalat sikerének egyik kulcsa a franchise-rendszer: az egységek 95 százaléka partneri alapon üzemel, vagyis nem a központi vállalat, hanem helyi vállalkozók működtetik őket. A lánc három évvel ezelőtt kezdte újra európai terjeszkedését, azóta az Egyesült Királyságban már több mint 45 étterem működik, 2025 tavaszán pedig Romániában is megnyitotta első egységét.
Visszatérő vendég a piacon
A Wendy’s egyszer már próbálkozott Magyarországon: az első éttermük az Oktogonon nyílt meg, majd később átvették a csődbe ment Quick éttermek hálózatát. Ez azonban már túl nagy falatnak bizonyult: a hirtelen megnövekedett üzemeltetési terheket nem tudták kezelni. Az üzemeltető cég fizetési nehézségekkel küzdött, több beszállító is felszámolási eljárást indított ellene. A lánc végül 2002-ben vonult ki a magyar piacról.
Most, több mint húsz évvel később, a Wendy’s ismét megvetné a lábát Magyarországon – ezúttal stabilabb háttérrel, tapasztaltabb franchise-struktúrával és az európai piacokon már sikeresen tesztelt új stratégiával. Hogy pontosan mikor és hol nyílhat meg az első új Wendy’s étterem, az még kérdés, de a hazai partnerkeresés már folyamatban van.
A hazai vendéglátópiacon élénk verseny várható, hiszen a McDonald’s, a Burger King és a KFC mellett egy újabb amerikai lánc belépése izgalmas fejlemény a gyorséttermi szektor számára. Az viszont biztos, hogy a Wendy’s ikonikus square (szögletes) húspogácsái, frissen készített termékei és sajátos arculata sokakban nosztalgikus emlékeket idézhetnek fel – és új közönséget is könnyen hódíthatnak meg.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett…
Tovább olvasom >Hullámvölgyben a brit McDonald’s – új riválisok, régi gondok
A gyorsétterem-óriás egykor rajongással várt amerikai exportcikk volt a britek…
Tovább olvasom >Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >