Visszafogott ünnepi szezonra kell készülniük a kereskedőknek
Idén kevesebbet költhetnek az ünnepek alatt a vásárlók világszerte – derül ki az EY 21.000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből. A költségek és a pazarlás visszafogása érdekében nem csak az ajándékok számán, de az ételek mennyiségén is spórolni fognak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/12/pexels-dzenina-lukac-754263.jpg)
A kereskedők is szerényebb szezonra készülnek
A világon szinte mindenki aggódik a gazdaság (92%) és a saját pénzügyi (87%) helyzete miatt, ami kihat a karácsonyi vásárlási terveikre is. Tízből kilenc (89%) válaszadó idén ugyanannyit vagy kevesebbet költene a családjára az ünnepek alatt, nagy részük (41%) pedig szerényebben ajándékozza meg a barátait is. A vevők harmada (37%) kisebb fogásokat készít majd, hogy elkerülje a pazarlást, 44 százalékuk pedig visszafogottabb kivilágítással és dekorációval díszíti fel otthonát.
„Az impulzus vásárlások korának – legalábbis ideiglenesen – biztosan vége. A kereskedőknek jól átgondolt ajánlatokkal, tudatosan kialakított kedvezményekkel kell készülniük az ünnepekre, hogy fenn tudják tartani versenyképességüket”
– hangsúlyozta László Roland az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. A szakember hozzátette, hogy jelentős előnyben vannak most azok a vállalatok, amelyek már üzemeltetnek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszereket, amelyek segítségével személyre szabott ajánlatokat küldhetnek a vevőik számára.
Az EY kutatásából az is kiderül, hogy az online vásárlás térhódítása ellenére a vevők bizalmatlansága és a fizikai vásárlás iránti igény továbbra is meghatározó. A termékek megfizethetősége miatt aggódó válaszadók harmada (36%) inkább üzletekben vásárol majd az ünnepi időszakban. Személyes adataikat is egyre jobban óvják a megkérdezettek, 48 százalékuk már akkor sem hajlandó megosztani magáról információt, ha cserébe olcsóbb ajánlatokat kap.
Kapcsolódó cikkeink
Ez vezethet a gazdaság bővüléséhez 2025-ben
Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány legfrissebb elemzése szerint Magyarország gazdasági teljesítménye…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Lemaradó export, leszakadó munkatermelékenység
A visegrádi országok alapvetően export vezérelt, nyitott gazdaságok. Ezt jól…
Tovább olvasom >Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >