Visszafoghatja az iPhone-gyártást az Apple
A készletek halmozódása miatt kénytelen csökkenteni a legújabb iPhone gyártását az Apple, lapértesülések szerint az első negyedévben közel a harmadával vághatja vissza a termelést – írja a portfolio.hu. Ez nagy érvágást jelent a beszállítóknak, miután több milliárd dolláros iparág épül az iPhone gyártására.
Akár 30 százalékkal is csökkentheti a legújabb iPhone-modellek gyártását az Apple a január-márciusi időszakban japán hírügynökségi értésülések szerint. Az iPhone 6S és az iPhone 6S Plus szeptemberi piacra dobása óta felhalmozódtak a készletek, ezért döntött az Apple a termelés visszafogása mellett, így a kereskedők értékesíthetik a meglévő készleteiket. A gyártás visszafogása nehéz helyzetbe hozhatja a beszállókat is. Az iPhone gyártására egy több milliárd dolláros iparág épül, főként ázsiai beszállítókkal:
A Nikkei értesülései szerint a termelés az április-júniusi negyedévben térhet vissza ismét a megszokott szintekre. Az Apple-t egyelőre nem érte el a Reuters, így nem tudták kommentálni a híreszteléseket.
Egyes elemzők szerint ennek nem biztos, hogy van valóságalapja a termeléscsökkentésnek, tekintve, hogy minden régióban növelni tudta piaci részesedését az Apple és nem látszik globális szinten lassulás. De azért decemberben voltak már figyelmeztető jelek a beszállítók felől, akik gyengébb keresletre panaszkodtak, emiatt pedig sokan attól tartanak, hogy csökkenhettek az iPhone-értékesítések év/év alapon a legutóbbi negyedévben, amire még nem volt példa. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kormányzati lépések jöhetnek a banki, telekommunikációs korlátozására is
A kormány nemcsak az alapvető élelmiszerek árképzésébe avatkozna be, hanem…
Tovább olvasom >myPOS bemutatja a Tap to Pay funkciót iPhone-on Magyarországon
Az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező myPOS fizetési szolgáltató bevezeti a…
Tovább olvasom >Második éve az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint
Már a második egymást követő évben az Apple a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >