Visszaesett Ukrajna gabonaexport-bevétele a június végével zárult piaci évben
Annak ellenére, hogy Ukrajna több gabonát exportált a június végével záródott piaci évben az egy évvel korábbinál, a kivitelből származó bevétele 1,4 milliárd dollárral kevesebb volt annál – ismertette az ukrán gazdasági miniszter hétfőn.

(Fotó: Pixabay)
Julija Szviridenko a Forbes ukrán változatának adott interjúban azt mondta, hogy a 2022-2023-as piaci évben Ukrajna gabona-, olajos növények, növényi olajok és liszt exportja csaknem 68 millió tonnát tett ki, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ukrajna 20,7 milliárd dollár értékben adott el gabonát az egy évvel korábbi 22,1 milliárd dollárral szemben.
A legtöbb országba (131) napraforgóolajat exportált Ukrajna
A teljes mennyiség 19,3 százaléka Törökországba, 12,1 százaléka Romániába, 11,9 százaléka Kínába, 7,2 százaléka Indiába és ugyancsak 7,2 százaléka Lengyelországba került.
Ukrajna 65 országba exportált búzát
Az öt legtöbbet vásárló Törökország (21 százalék), Románia (15,8 százalék), Spanyolország (14 százalék), Banglades (6,2 százalék) és Lengyelország (5,5 százalék) volt.
Ukrán kukoricát 58 ország vásárolt
Az öt legnagyobb vevő Kína (19,8 százalék), Románia (16,2 százalék), Spanyolország (10,5 százalék), Egyiptom (6,3 százalék) és Olaszország (6,9 százalék) volt – tájékoztatott az ukrán gazdasági tárca vezetője. Ukrajna a piaci évben 5,5 millió tonna kukoricát exportált Kínába, és ezzel az ország egyik fő szállítója volt a terményből. A miniszter hozzátette, az ukrán gazdák a világ több mint 40 országába adtak el szóját, repcét, napraforgómagot, egyéb olajos magvakat, szója- és napraforgódarát, illetve hajdinát.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >