Visszaesett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy évvel korábbival összevetve – jelentette hétfőn a cseh statisztikai hivatal.
Februárban még 1,6 százalékos növekedést mutatott ki a hivatal – Az eredményt a kevesebb munkanap, illetve a gépkocsieladás csökkenése befolyásolta leginkább. Márciusban egyedül az iparcikkek eladása emelkedett. A munkanaphatással kiigazított számítás 1,5 százalékos éves növekedést mutat.
Szezonális kilengésektől megtisztítva kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,4 százalékkal emelkedett februárhoz viszonyítva. A gépkocsieladás, illetve az ezzel összefüggő szolgáltatások 0,9 százalékkal visszaestek az előző hónaphoz képest. A munkanaphatástól megtisztítva viszont 1,4 százalékos növekedés volt éves összehasonlításban. A gépkocsieladás nyolc havi folyamatos növekedés után csökkent.
A legnagyobb éves növekedést márciusban a számítógépek és a számítástechnikai cikkek eladása érte el: 12,5 százalékot. A ruhaneműkből és a lábbelikből 10,7 százalékkal kelt el több, míg a kultúrára és a szabadidős szórakozásokra fordított összeg 6,3 százalékkal emelkedett. Többet adtak ki a csehek a háztartási berendezésekre és a gyógyszerekre is.
Csökkent az élelmiszerek eladása, mégpedig éves szinten 2,1 százalékkal. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >