Visit Hungary: 45%-kal több vendégnek örülhettek a Balatonnál idén pünkösdkor

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 11. 11:55

A június elején berobbant kánikula igazi úti lázat és ezzel kimagasló eredményeket hozott: tavalyhoz képest 20%-kal több, 288 ezer vendég keresett kikapcsolódást az ünnepi hosszú hétvégén. A pünkösd királya a magyar tenger volt: az összes hazai vendég 30%-a partjainál hűsölt ezen az ünnepen. A szálláshelyek országszerte 516 ezer vendégéjszakát könyvelhettek el, 17%-kal felülmúlva a tavalyi ünnepi forgalmukat. A bővülés különösen a Balatonnál volt kiugró, ahol most 78%-kal több nemzetközi és 37%-kal több hazai vendégéjszakát regisztráltak, mint a tavalyi ünnepi hosszú hétvégén. A legnépszerűbb térségnek az utazók körében a Balatont követően Mátra-Bük, Budapest környéke, valamint Debrecen és térsége bizonyult.

Az országos vendégforgalom 70%-át a vidéki desztinációk élvezhették. Az első nyári hőhullámban 14%-kal több, 169 ezer hazai utazó keresett enyhülést a hazai tájakon, mint a tavalyi ünnepi hosszú hétvégén. A magyarok útikedvét a Visit Hungary belföldi nyári kampánya is fűtötte. Honfitársaink közül Budapestet követően a legtöbben Siófokot, Balatonfüredet és Szegedet vették célba. Meglepően sok magyar vendég kapcsolódott ki a fővárosban is, ahol tavalyhoz képest 17%-kal több belföldi utazót regisztráltak, akik 9%-kal több éjszakát töltöttek Budapest szálláshelyein.

A tavalyi ünnepi hosszú hétvégét csaknem 31%-kal túlszárnyalva idén 119 ezer külföldi turista pünkösdölt Magyarországon. A nemzetközi utazók közel kétharmada ezúttal is a fővárost választotta, ahová a legnagyobb számban az Egyesült Királyságból, Németországból, Amerikai Egyesült Államokból, Romániából és Izraelből érkeztek. Ugyanakkor 37%-kal több, 44 ezer nemzetközi turistát fogadtak vidéken is, elsősorban Németországból, Romániából, Ausztriából, Csehországból és Lengyelországból. A legtöbb külföldi Hévíz, Siófok és Hajdúszoboszló, vagyis ugyancsak vízparti vagy fürdővárosok szálláshelyeit kereste.

A szállodák pünkösdkor is jól jártak: az utazók 48%-a hotelekben pihent, 32% pedig magán- és egyéb szálláshelyet választott. Mind a belföldi, mind a nemzetközi turisták körében a négycsillagos szállodák hódítottak, a hazai vendégek 53%-a, míg a külföldiek 54%-a foglalt ilyen kategóriájú hotelben. Kihasználtságuk is a nyári főszezont idézte, és elérte a 73%-ot. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból az is kiderült, hogy a kánikulai ünnepi hétvége legidősebb vendége 100 éves volt és Budapesten szállt meg egy közösségi szálláshelyen, míg a legfiatalabb csak pár hónapos kisgyermek volt, és a szüleivel a fővárosban egy négycsillagos szállodában pihent.

A főszezoni csúcsokat idéző forgalom a szálláshelyek bevételeiben is rekordokat döntött: az ünnep összesen 12,1 milliárd forinttal gazdagította a szálláshelyeket, 35%-kal múlva felül a tavalyi pünkösd hétvége eredményét.

 A hazai nyár mindig többet ad

Javában tart a Visit Hungary „A hazai nyár mindig többet ad” szlogennel futó belföldi forgalomösztönző kampánya. A július 15-ig lefoglalt három éjszakás vagy annál is hosszabb hazai tartózkodás mellé az utazók még egy éjszakát kapnak ajándékba a kampányhoz csatlakozott szálláshelyeken, ezekből a csodasmagyarorszag.hu oldalon válaszhatnak a nyaralást tervezők. Az akció célja, hogy még több hazai élményt szerezhessenek a magyar családok, és hosszabb ideig kapcsolódhassanak ki a plusz egy éjszakának köszönhetően.

Kapcsolódó cikkeink